måndag 19 september 2011

Vad ska vi välja



Ja vilken jungel det är att välja vilken klicker jag vill använda mig av. Har tills i lördags använt mig av en ordinare vanlig som de röda och blå på bilden. Men i lördags gick den sönder. Kanske har klickat för mycket. Jag tycker att den har varit perfekta. Har även en som liknar ett hundben som det går att ställa in ljudet på. Den tycker jag är lite klumpig men helt ok. Den är samma lika som den blåa på bilden. Har även haft en sådan men den sålda jag på tradera :) Men så idag fick jag en som är som den svarta. Det som är bra med den är ju att jag kan lägga den upp och ner på marken och trampa på den om jag vill så klickar den. Har inte provat den än och det ska bli spännade att trycka lite på den i morgon och se vad jag tycker.

Om ni använder er av klicker vilken modell använder ni er av. Den klassiska, inställbart ljud eller den med knapp. Motivera gärna varför ni gillar just den modellen :)


8 kommentarer:

[Anna] sa...

Vi använder oss av den "svart modellen" med knapp, den har mildare ljud så det var den som fungerade på kinesen jag hade. Nu är den perfekt på valpen(vissa klickljud låter rätt hemskt) Sen så är det bra när det är ett snöre så man kan släppa den mitt i allt om det behövs :)

Anonym sa...

Den klassiska och den med knappen. När vanttiden närmar sig föredrar jag den med knappen:)

Britt Marie o Rudi sa...

jag har flera modeller men gillar motsvarande din lilla svarta för att den ligger bäst i handen!

Anna sa...

Tycker helt klart den klassiska kantiga! Fingret ligger bra i den och bra ljud. Den där icklik med knapp som sticker ut tycker jag inte är så effektiv. Man måste trycka hårt och rakt på den för att den inte ska kärva

Sandra sa...

Jag har den klassiska modellen men kan absolut tänka mig att prova den där svart som man kan trampa på. Tror det är riktigt smidigt att kunna ha båda händer fritt! Jag ogillar de där som man kan ändra öjudnivån på. De är ofta klumpiga och låter inte alls lika bra.

Ninni sa...

Jag hade en sån där med knapp förut, men så blev den söndertuggad och jag köpte en sån där som ser ut som ett hundben och har inställbart ljud. Den använder jag fortfarande och tycker den är underbar. Men, skulle den gå sönder så blir det nog en med knapp igen. Jag gillar de med "mjukt" klickljud och många med metallbrickor har varit allt annat än mjuka.

becca & olga sa...

Jag hoppas kunna sälja några tavlor, det vore riktigt kul ;)

Den klassiska boxklickern är ju riktigt bra om man köper en av bra kvalité, i-klickrarna brukar ha väldigt mjukt ljud, vilket jag tycker om. den blå som är på bilden rekommenderar jag inte, efter ett tag blir ljudet metallisk och obekvämt att höra, låter som om klickern gått sönder.

Zallek - Kellaz sa...

Tycker Pryors är bäst. (den längst ned) De andra är plåtklicker och det ljudet tycker inte vissa hundar om.