tisdag 20 september 2011

Hundmössan är färdig

Här är den min alldeles egna stickade hundmössa. Kanske inte den snyggaste men defintivt nått som jag är väldigt stolt över. Att ge sig in i ett projekt där jag inte hade en aning om hur fan jag skulle sticka gör mig stolt. Jag gjorde det :)

Innan det här så har jag bara kunnat sticka aviga maskor och rakt på som en sjal. Men nu har jag stickat med strumpstickor, aviga, räta, ökat, minskat och tagit upp maskor. Ja jag är mycket stolt som en tupp idag :)))

Tusen tack Cattis som har stått ut med mina frågor och för hjälpen att visa hur man tog upp maskor på mössan. Även Stort tack till Ewa som har gett mig det fina mönstret även om det ibland har varit lite svårt att tyda. Men nu fattar jag precis vad det står.

Nu ska jag börja med eldprovet. En kamelmössa och det ska väl gå lite snabbare än veckor nu när jag vet hur jag ska göra :)

Min grannes lilla Whippettjej var min model för mössan. Hon tyckte allt att den var lite läskig och även jag sedan. Konstig tant som tar med sig konstiga saker.


Som hon inte var så hemma i situationen så försökte vi inte få till nått bättre kort. Men ni kanske kan hjälpa mig här. Ser ni att mössan glider bakåt. Har ni nått tips på hur jag kan åtgärda det? Ett gummiband tänker jag på eller att försöka sticka ett hårdare resår.


Förslag och tips mottages tacksamt :)


3 kommentarer:

Arlo sa...

Bravo! Härligt att ro ett projekt i land med den äran! Grannhunden verkar ju inte så bekväm i mössan, hoppas dina gillar huvudbonad bättre.

Du kanske ska sätta fast ett bett i mössan som kamelerna kan ha i munnen som hästar, det kan hålla mössan på plats , :-))

Ann-Margret o Vinja sa...

Skulle kanske funka med ett gummiband, du får testa dig fram för det kan inte vara lätt få den sitta kvar kan jag tänka mig,

Whippe sa...

Hejsan! Jag skulle önska nån typ av mönster/beskrivning till en sån mössa till mina 2 whippar!