tisdag 13 september 2011

Tre olika rallybanor från nybörjarklass

Det går att klicka på alla bilderna och få dem i ett större format så ni kanske ser vad det står.

Det här var banan som jag och Maya tävlade på. Nästan varje gång vi tränar så tränar vi på språng och sväng men vi hade aldrig tränat på den här svängen och aldrig har vi haft språng först. Men det var faktiskt inte så svårt. Tycker att det var en rolig bana som var lagomt svår för klassen. Så ett tips träna alltid på språng och sväng. Jag ska nästa gång träna på språng och 360 graders sväng :)


Banan som Astrid tävlade på och några skyltar är ytbyta från den förra. Här var det långsam gång och sväng i stället för språng och sväng. Jag tycker personligen att långsam gång är svårare än språng. På fjärde skylten hade Astrid lite problem med att vilja sätta sig ner och jag fick visa henne hur och var så jag glömde bort hur många sitt vi hade gjort och gjorde 4 i stället för 3. Ja ibland är det lätt att tappa bort sig. Även det här en bra bana för sin klass.


Ska vi kalla det här för mardrömsbanan i nybörjarklass. Ja jag skulle vilja säga att det är en svår bana som det är väldigt mycket serpentiner, slalom och svängar hit och dit. Lätt att man villar bort sig. Min vän Anna tävlade på den här i Tibro i helgen som var och skickade den till mig. Ska helt klart försöka bygga upp den här och prova. Verkligen nått att bita i känner jag.



2 kommentarer:

Britt Marie o Rudi sa...

Kul! Nu har jag srivit ut alla tre banorna, så har vi några roliga träningsbanor! Tack!

Ann-Margret o Vinja sa...

Verkar hur snurrigt som helst med rallylydnad.....Fattar inte ett dugg hur man ska göra :(
Fast det verkar iaf vara kul, när man väl fattar hur man ska göra ;)