måndag 26 september 2011

Över stock och sten

Här kommer gårdagens foton från skogspromenaden. Men som sagt det är inte alltid lätt att både knäppa kort och ta hand om kameler. Därför märker jag ibland när jag kollar på korten varför tog jag där och så vidare. Jag tänker inte så mycket utan knäpper mest när jag tar på dem för att hinna med i svängarna :)


Astrid säger: Ska vi gå ut nu jag tycker att det ska bli jättekul :)


Maysan säger: Jag vill verkligen inte ha selen på mig. Kan du ta av den snälla?

Jag kollar åt det här hållet så kollar du åt nästa håll. Ser du nått intressant?


Tror att det är nått spännade här


Den här dagen såg inte Maya ut som sju svåra år varje gång jag tog ett kort på henne så det var lite synd att det är en stor rumpa i vägen på kortet. Men ibland kan jag inte få allt :)



Astrid sitter och vädrar på stubben som Maya inte alls ville sitta på. Hon tyckte att den var på tok för liten.


Att titta åt samma håll och se intresserad ut går inte



vill verkligen inte kolla på matte


Synd att Astrid inte vill kolla på matte hahaha. Annars hade det kunnat ha blivit ett riktigt fint kort


Försökte arrangera ett hoppkort. Men ni ser ju hur entusiasmen sprutar från de två kamelerna. Hoppet gick typ i slow motion


Här var sammarbets vilja lite bättre ;) vilar lite i skogen


Vi hittade svamp som Mamma fick när Anka kom hem



Kamelerna har inte direkt koll var de sätter ner fötterna. Att stå mitt i en svampkolloni gör ingenting.





De luktar inte speciellt gott. Inget jag vill smaka eller leta på


När vi kom hem så dök genast skitkatten Mulis och kattfan Iris upp



Kattfan hälsar maysan välkommen hem. Kanske inte helt rätt ögonblick att vara kärvänlig :)




6 kommentarer:

Lisa sa...

Det var en väldigt trevlig utställning. Framförallt så var det en väldigt trevlig domare. Han verkade vara något så ovanligt som en domare som tycker det är kul att döma hundar. Han var väldigt glad och öppen.

Ninni sa...

Åh så härligt med skogspromenad!

Jag upptäckte precis att jag tävlar lydnad den dagen som freestyletävlingen är :( Visserligen är det på förmidddagen och freestylen var väl på eftermiddagen, men om jag inte kommer på något sätt för att få med mig tanten så blir det svårt att komma..

Och du har helt rätt i att jag fotat en hel del i Jordbro. Jättekul att du gillar bilderna!

Zallek - Kellaz sa...

Du kanske ska träna dem så att de blir kantarellkameler?

Britt Marie o Rudi sa...

Vilken fin promenad, och så väl jag känner igen vådan av att få till bra foton med samarbetsovilliga hundar. Men det blev ju yúnderbara bilder ändå, trots att de inte ville posera på kommando!

Anonym sa...

Detta att fota hundar är verkligen inte lätt. Men jag tycker att du fick till väldigt fina bilder ändå.

Ann-Margret o Vinja sa...

Nej det är verkligen inte lätt att få till korten som man vill alla gånger. Du som sen har två som ska samarbeta och helst göra samma sak samtidigt, kan inte vara så lätt.

Men du fick ju jätte läckra bilder i alla fall tycker jag, även om inte kamelerna var så samarbetsvilliga.