onsdag 21 september 2011

Jag blir så förbannad

I GT idag så står det att i tisdags förra veckan hittades en död Rottweiler i en trädgård i Skara. Polisen söker nu både vittnen och ägaren till hunden. Hunden hade dött genom att få halsen avskuren och hade flera stickskador i bröskorgen.


Ett vittne hade sett en kraftig man i 30 årsåldern dumpa en svart sopsäck i en buske på Hindsbogatan i Skara. Vittnet såg även att det droppade blod från påsen


Polisen har nu inlett en utredning som gäller djurplågeri mot mannen som dumpade sopsäcken.


Jag blir så förbannad när jag läser sådant här. Hur fan tänker människor igentligen. Vad är nöjet i att plåga en hund till döds. Vad har den gjort för att få dö på det här sättet. Varför inte bara ge bort hunden eller ta den till veterinären och avliva den om ägaren har tröttnat på den. Varför, varför, varför är människan så jävla brutal. Varför är ibland ett djurliv så jävla lite värt att man inte kan avsluta det värdigt. Nej jag hoppas att den här personen som är ansvarig för det här inte heller möter en speciellt trevlig död. Ibland tycker jag att öga för öga skulle finnas. Ja nu kanske jag är lite svart men det gör mig så jävla ledsen och förbannad.


7 kommentarer:

[Anna] sa...

Fy f*n vad hemskt!! Finns tyvärr så många idioter :/ Underbara fina hundar som blir hemskt behandlade och mördade :/

becca & olga sa...

Vad är det för fel på människan!!! Hur kan man göra så! Vilket missfoster! Så fel i huvudet och osmaklig och vidrig och sjuk och äcklande och fy vad arg jag blir!!!


Till minne av den mördade hunden och andra djur som plågas av mänsklig hand tänder vi ett ljus här!
RIP

[Anna] sa...

Haha ja inga hundnappningar här inte ;)

Quila o Ronja sa...

Nej, så hemskt.......Finns inte ord för vad jag känner. HUR i helvete kan man göra en sån sak?

Fjäterålen besökte vi förra året, det var sååå fint. Jaa, vad snopen man blivit, om man sett en kamel där, hihi. Hade helt klart tänkt på dig då ;-)
Kram

Ninni sa...

Man får även hoppas att det faktiskt var ägaren som dödade sin hund, så att det inte är någon som stulit en hund eller så och sedan haft ihjäl den... Men näe... jävla idioter det finns.

Ann-Margret o Vinja sa...

Usch vilka hemska människor det finns :( Hur kan man vara så grym mot sin hund, vad får man ut av det. Som du säger, om man "tröttnat" på sin hund varför inte då bara sälje den eller åka och avliva den.
Hoppas verkligen att dom får tag i den som gjort det.

Team Nelson / Ordringen. sa...

Det är fullkomligt horribelt.
Ulf