onsdag 14 september 2011

Fundering över rallyklasser

Igår kontaktade jag Gagnef - Floda för att fråga om jag fick byta klass som Maysan är anmäld i nybörjarklass. Inga problem så på lördag ska vi debutera i fortsättningsklass. Lite nervöst då vi inte har tränat några av skyltarna som ingår i den klassen. Nått som vi verkligen måste träna in under de här dagarna som är kvar är spinn under rörelse. Maysan kan spinna men åt fel håll ;) Det är ju inte så bra att snurra mot mig utan bättra att göra det från mig.

Astrid har jag gått och funderat lite på. Jag kanske hakar upp mig på att hon dör i nybörjarklassen. Hon kanske skulle gå mycket bättre i fortsättningsklassen där vi inte behöver bry oss om kopplet. Men jag har bestämt mig på att vi ska tävla kvar i nybörjarklassen och träna och träna på position och samspel. Hon är ju så duktig hemma men blir lite nosig och tittig när vi kommer bort. Hon är ju en väldigt nyfiken individ :) Måste lägga fokus på att hon fattar att hon ska sitta vid sidan och att vi ska samarbeta vad som än händer vid sidan om banan.

Rudi bilder på banor kommer jag har bara inte haft tid att fotografera dem än :)

Inga kommentarer: