fredag 9 september 2011

Film från rallylydnadsträningen

Igår tränade vi rallylydnad på kvällen. Jag fick rigga upp nått själv vilket är lite synd då ni inte kan se allt lite närmare. Men ni kan ju titta på helskärm. Sedan tog jag mitt dåligaste minneskort som inte är lämpat för filmning så därför är kvaliten lite dålig. Ja ni som inte vet vad rallylydnad är jag hoppas att ni får lite mer insikt nu vad det är :) Banorna som man tränar och tävlar efter är olika och det är det som gör det så roligt. Jag som förare och hunden vet aldrig vilka moment som kommer. Körde med köttbullar vilket inte alls är bra enligt mig. Maya blir lite för het på gröten och de smular.








Maya piraya är så duktig. Synd bara att hon var så het på köttbullen. Men hon visar god arbetsvilja i alla fall :)) Lite för god. Sedan så släpper hon i svängarna och det är lite synd och jag försöker få till det men det är svårt då hon gärna vill segla ut till vänster när vi går till höger. Under språng är det inget problem. Jo det verkar vara lite mode i att det ska vara språng i march och gärna i sväng. Så det tränar vi varje gång och sitt/stå och läggande under gång. Ligg övningar har Maya svårt för då hon inte gärna vill ligga still och speciellt inte på grus som vi tränade på idag. Maya är lite flamsig i stilen och hon får vara så. Hon är inte purung och hon tycker att det är härligt. Så hennes underbara personlighet till träning ska inte ändras och så kan det lätt bli om kraven kommer. Så hon får vara som hon är och vi finslipar inte





Ja vad ska man säga om Astrid. Hon är bara för gullig <3 Som en liten räv som stuffar runt på planen och så glad. Kul att få se henne på film så här med mig då jag aldrig har sett det innan. Jag tycker när jag kollar att vi har en mycket bra grund som naturligtvis behöver finslippas. Men jag tycker att hon är så duktig. Följer med mycket fint och vet väl inte riktigt sin plats. Men det kommer. Tycker att hon har en fin och glad stil som jag försöker behålla. En helt annat träning med henne än jag hade med Maya för många år sedan. Nu försöker jag bygga träningen på initsiativ från henne. Vilket verkar löna sig i längden även om det tar lite längre tid. Nej jag har stora förväntningar på min lilla kamel. Inte så ung längre hon heller men hon har börjats dresserats sent så hon är ung i tränings sammanhang.


3 kommentarer:

Zallek - Kellaz sa...

Nu blir man bra sugen på att börja med rally. Ska nog ta och göra det! =)

Akilles sa...

Duktiga ni är!!

Britt Marie o Rudi sa...

Kul att se! Jag blir mer och mer sugen på rally-lydnad för oss också!