söndag 9 oktober 2011

Välmotionerad kamel

Idag har den lilla hysteriska kameln fått promenera med sina små söta fötter. Det hela började med en lite frukostpromenad och sedan sov hon lite för att vänta in min mamma. När mamma sedan kom så gick de en vända på 1,2 mil. Den lilla kamelen såg oförskämt pigg ut när hon kom hem igen. Studsade in som att de bara hade varit ut på tomten och vänt. Sedan fick hon vila i ca 2 timmar. Sedan var det dax att möta min kompis Pernilla med tillhörande hund Saga. Så vi promenerade på i ett gott tempo och pratade om ditt och datt. Kamelen och Saga gick och små kollade på varandra och funderade vem den andra var. Som de aldrig har setts förut. Saga tyckte nog att kamelen var en konstig filur med täcke och allt. Kamelen tyckte at Saga var en konstig filur som var helt svart och hade en rätt lika attityd som kamelen.


Nu ligger kamelen och sover gott i soffan med magen mätt och belåten. Nu ser hon i alla fall lite trött ut.


4 kommentarer:

Quila o Ronja sa...

Ibland undrar man om dom är "outtröttliga". Verkligen oförskämt :-)))
Hon har säkert haft en superhärlig dag! Du med, hoppas jag
Kram

Anonym sa...

Någon har sagt till mig att ska man trötta ut en hund måste det vara med hundsodoku för genom motion går det inte.

Foxylady sa...

hehe och jag som tyckte att Foxy fick en bra prommis på 4,2km idag....fast iofs är det inte jättelångt men vi gick på i bra tempo iaf. 8)

Imorn blir det mer promenad då jag är leeedig.

Sov gott

Ann-Margret o Vinja sa...

Härligt med en riktigt långpromenad :) Här är det dåligt med långa promenade så länge förkylningen håller i sig.