söndag 23 oktober 2011

Välmotionerad Kamel och mormor

Hela helgen har min mamma lånat Astrid för att knata runt våran sjö Ljustern. Så de har motionerat och jag och Anka och Maya har myst runt på små promenader i solen. Väldigt snällt av min mamma men hon har ju gjort det frivilligt att komma hit och låna Astrid kamel.

I lördags så fick hon låna min mobil för att mäta upp sträckan och hur lång tid det tog. Det var 1.16 km runt sjön från mitt hem och det tog 2 timmar och 14 minuter. 1 km skulle ta 11 minuter och det är väl också helt ok på den långa tiden och när man inte går där jämnt. Som en första tid helt ok. Så mamma och Astrid har knatat på bra i helgen. Det roliga är att Astrid var tokgalen när hon kom hem men slocknade senare i soffan ;) Lilla hysteriska kamelen.


Så den totala är ju 2 mil och 32 km. Inte illa på två dagar.



4 kommentarer:

Ann-Margret o Vinja sa...

Det var verkligen en redig promenad. Låter jätte härligt med en såna långa svängar. Bra med en mamma som ställer upp och motionerar Astrid åt dig :)

Inte lätt för dig att veta hur illa jag parkerar och om det var min bil eller inte. Nog för jag är dålig på att parkera, men inte fullt så dålig ;)

"Det där Ufo:t" är helt klart en pungråtta för en katt är ju söt ;)

Kram

Quila o Ronja sa...

Förstår att hon vill "låna kamel" Alltid roligare med lite hund-sällskap på promenaden ;-)
Inga mera otäcka bilder!!! Lovar. Skulle så klart varnat ;-) Nu verkar det dock som att vi lyckats stänga alla ingångar. Skönt!
Kram

Matilda - Aqua Seer's Kennel sa...

GRYMT!

Ninni sa...

Misstänker att det ska stå "1,16 mil" istället för km i texten? ;) Men lyxigt att ha en mamma som gillar att ta ut hundarna på promenad sådär! Min mamma är gärna ute och går, men vågar absolut inte ha med någon av mina damer eftersom hon tror att hon skulle trassla in sig i kopplet, bli omkullvält osv :p

Om du kikar i min blogg nu så ser du hur det såg ut på släphareträningen i lördags, och tanten var SÅ glad, så glad! (och så galet trött när vi kom hem :p) Skulle vara jättekul om du hade möjlighet att komma någon gång!