fredag 14 oktober 2011

Bara jag och Maya i helgen

Idag for Astrid och Anka till lämmel landet med mormor Inga och Bengan. De ska tillbringa helgen med att insupa fjällluft och bara ha det bra. Bra för Astrid att få komma bort utan oss för det kan hon behöva. Det är inte många gånger hon har varit utan mig och husse så det är bara nyttigt för henne.

Så i helgen ska jag och Maysan mysa och läsa böcker tillsammans och ta sköna promenader i sakta tempo. Nu är inte promenaderna så långa max 15 minuter men vi ska ha bra promenader. Tror att Maya kommer att uppskatta helgen då vi nästan aldrig är själva tillsammans. Jag vet att hon gillar det som hon nog egentligen är en ensamhund. Jag tycker att det ska bli mysigt att få pyssla om min första kamel under några dagar och jag är rätt säker på att det är besvarat.

Mayas kvällsmat har i dag varit en halv hundmatsburk och en halv tonfiskburk. Det föll henne väl i smaken. Nu ska jag gå och hämta ett märgben till henne från frysen. I helgen ska hon skämmas bort :)

Såret på halsen läker väldigt fint och i morgon kommer ett litet kort på det.

3 kommentarer:

Siriosmilla sa...

Hoppas att ni får en toppenhelg full av mys, kel och korta promenader!

Arlo sa...

Åh, myshelg med matte! Härligt för en som ska rehabiliteras. Passa på och njut nu båda två!

Ann-Margret o Vinja sa...

Vad härligt att få mysa med Maya hela helgen alldeles själv.
Hoppas ni får en skön helg när det bara är ni två.

Kram