tisdag 18 oktober 2011

Vad har hänt i dag och igår

Igår kom de två kamelerna hem igen och nu är det som vanligt igen. Det låter och det skälls. Inget som vi var bortskämda med i helgen som Maya är en uppfostrad hund som inte skäller när hon är ensam. Men nu är de en flock igen :) och då skäller alla. Himla mysigt i alla fall att alla är samlade.


Idag är det verkligen en dag där man bara vill vara inne. Ligga under en filt och läsa en bra bok med en kamel under varje arm. Det regnar nämligen. Men så har det inte sett ut i dag. Jag har varit till högskolan fördjupat mig lite mer i Johan Asplund och blivit trött. Tagit en kortare promenad som mayas stygn inte ska bli blöta. Men snart ska de nog plockas bort. Nu skulle jag vilja lägga mig ner och mysa men jag måste nog skriva om en uppgift i socialpsykologin till hemtentan. Den blev inge bra så det är bättre att göra om och göra rätt.


Men i morgon ska det hända saker. Ska ta tag i träningen igen och försöka hitta tillbaka till glädjen som vi hade i somras. Den har försvunnit lite med att min stjärna inte är helt ok. Men nu ska vi föröka igen. Ska lägga det mesta av krutet på Astrid och försöka hitta den riktiga på knappen som jag vet att hon har men som inte alls vill visa när jag vill ;) Sedan ska vi åka och handla mer tyg och kardborrband till täcket som ska sys. Funderar på att köpa ett lila innertyg och kanske göra en lila hals. Vad tror ni om det? kan vara en bra effekt.


Jo sedan är Astrids mössa färdig hahaha. Ska bara göra en tofs och den tänkte jag göra i kväll så i morgon kommer nog en bild på eländet. Hussen tyckte att den var fin fin och Astrid så söt :)


3 kommentarer:

Arlo sa...

Skönt att flocken är samlad igen,även om det skälls:-)
Vi ser fram emot att kolla den färdiga mössan. Kan knappt vänta!

Siriosmilla sa...

Lycka till med alla aktiviteter! Hoppas att du hittar motivationen och glädjen, det är ju så kul att träna hund!

Eva sa...

Hellre massa skäll än nå'n/några som fattas!
Kikade på din lilla Iris nedan - blev STÖRTFÖRÄLSKAD!!! Jag älskar den där energin som oriental-raserna kan sätta in:)
(Och det är lite kul att se en del kattägare himla med ögonen när jag talar om jag har siameser... "Är inte de JOBBIGA???" Jooo, ibland, men ljuvliga också.
"Vår" lilla lånetjej Iris är miniatyr bullterrier. (finns på bild bland "Andras hundar".) Fick veta idag att vet. är rädd hon fått infektion i buken från livmodern, så jag väntar just på besked:( Ligger med antibiotikadropp.