torsdag 27 oktober 2011

För er som har Folksam hundförsäkring

Har idag varit i kontakt med Folksam djurförsäkring och fått reda på lite bra saker som jag inte visste om. Så nu tänkte jag dela med mig av det som kanske inte ni heller vet.


Alla veterinärvårdsförsäkringar sjunker när hunden blir äldre och det gäller nog alla bolag. För oss som har hundar försäkrade i Folksam så kan veterinärvårdsföräkringen som minst bli på 15.000 kr om vi har tecknat en max veterinärvårdsförsäkring. Men då skulle hunden vara 13 år tror jag. Nu för min Maya så är försäkringen nere på 30,000 kr och hon fyller nio nu i september och har haft en max på 40.000 kr.


Livförsäkringen minskar också i summa efter 7 eller 8 år och det år som hunden fyller 10 och försäkringen ska förnyas så utgår livförsäkringen.


Om du vill göra en datormografi på din hund så ersätter bara Folksam max 5000 kr. Datormografi är en skiktröntgen där du ser allt som finns i hunden.


Sedan kom det som jag tycker är intressant. Om jag har uttnyttjat försäkringen och använt mig av självrisken och behöver medicin i anslutning till behandlingen så betalar försäkringsbolaget den och står för den upp till max 3000 kr per år. Det var inget som jag hade koll på.


Samma gäller om hunden behöver rehabiliteras så står de då för 3000 kr per år. Det kan ju också vara bra att veta.


Jag har alltid varit väldigt nöjd med Folksam och aldrig haft några problem. Ja förutom missförståndet med presentkorten. Men det har aldrig varit nått problem när det gäller att använda försäkringen. Trevliga när man ringer och hjälper en så gott de kan med frågorna man ställer.


Är det fler än jag som har Folksam och är ni nöjda och vad är ni nöjda med i så fall.


3 kommentarer:

Sara sa...

Jag har ocklså Folksam och har alltid varit nöjd men nu har det varit lite stuligt när jag skulle höja livvärdet men annars har dom varit jätte bra, tror överlag att folk vet väldigt lite om sina förasäkringar jag jobbar som skadereglerare och kan villkoren innan och utan till och tror alla skulle tjäna på att läsa vad som gäller innan man tecknar försäkring.

Malin och Dexter sa...

Jätte bra inlägg och jag visste inte heller att dom ersatte medicin och rehab, trodde det var tillval :) Har folksam och 40 000 i veterinärvård, har funderat på att sänka den men efter jag läste detta så behåller jag det. Man vet ju aldrig vad som kan hände.

Anonym sa...

jag tycker folksam är bra aldrig något krångel med betalning direktreglering om min hund blivit skadad eller sjukt