lördag 1 oktober 2011

Huliganerna på film




Japp så här låter det när vi kommer hem. Tänkte att jag skulle visa er ljudnivån som möter oss av glädje. Samma ljudnivå ute som inne. Kan tänka mig att de blir lite mer upptrissade när de är ute men jag tror nog att de ungefär beter sig på samma sätt inne. Nu brukar vi inte låta dem stå och skälla så här utan brukar försöka tysta dem. . Men nu ville jag ju ha dem på film :) Lyssan noga på vad hussen säger i slutet på filmen. En av hans roliga kommentarer som kommer varje dag. Eller ja jag uppskattar dem i alla fall :) Han har ju lite humor


10 kommentarer:

Linda sa...

kul med film! jätteskoj att se!

Anonym sa...

Galna kameler, galna husse och galna patienter ;)) Hujedamej...Du måste vara tokig i Säter!!

becca & olga sa...

Haha jag ser ju vad hussen håller på med ;) men hör tyvärr inte vad han säger :(

Christina Klosterberg sa...

Ha, ha - jag som trodde att ingen kunde låta mer än en puli;)

Ninni sa...

Precis sådär betedde sig ett par faraohundar förut när jag skulle fotografera dem. Direkt efter släphareträning. På något mirakulöst sätt lyckades jag i alla fall få några bilder (samt tjut i öronen..)

Du kanske känner igen dem, såhär blev bilderna iaf:
Bild 1: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/284474_203137056409179_115731138483105_582543_3959417_n.jpg

Bild 2: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/228980_202262159830002_115731138483105_580113_7070776_n.jpg

Bild 3: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/185434_202328009823417_115731138483105_580223_6921054_n.jpg

Bild 2:

Eva sa...

TÄNK att få komma hem trött och eländig och mötas av de där! Heeelt underbart!!!
Kom hit via Csigoras nu men har kikat nå'n gång innan via de gemensamma bloggisar vi tydligen har:)
Underbar blogg du har!
PUSS till de där kamelerna!;D

Ann-Margret o Vinja sa...

Det var ett ordentligt välkomnande som husse fick :) Var verkligen ingen av grannarna som kunde missa att nån kommit hem till kamelerna ;)

Zallek - Kellaz sa...

Vilka roliga skall de har. Som zombiehundar! Räven satt bredvid nu och vickade på huvudet och lyssnade han med.

Team Nelson / Ordringen. sa...

Detta är ju bland det viktigaste. Att hur man än känner sig och hur än dagen varit så möts man av en eller flera glada hundar som neutraliserar oss och ger distans till vardagen.
Tack för din kommentar på min blogg. Jag ska inte sluta blogga. Bara sluta med att skriva varje dag nästan "tvångsmässigt":)Fin blogg du har. Vet inte varför jag inte har varit inne här oftare. Det ska bli ändring på det nu.
Ulf

Quila o Ronja sa...

Haha, jaa, nog är det härligt att bli ordentligt välkomnad, när man kommer hem ;-)Samma glädje varje gång. Kul kommentar från husse!
Kram