måndag 25 april 2011

Varit på kurs

Börjar med ett kort på sambon och de två skitkatterna ;) De är väldigt sociala som ni kan se när de är ute och lämnar en inte gärna utanför deras synfält. Men nu har även kamelerna kommit hem och det känns så bra. Fast man vänjer sig fort med att vara hundlös också. Men det var så kul att åka iväg till brukshundklubben och köra lite rally nu på kvällen på kursen. Kände verkligen att det var mitt rätta element och Astrid var så duktig. Instruktörerna kan inte förstå att jag säger att hon har varit hopplös som hon är så följsam. Men hon har verkligen varit hopplös och har blivit satt på mogning utan att ge henne någon speciell uppgift som det har varit annat som har snurrat runt i huvudet på kamelen. Men nu varkar det som att en stor polett har ramlat ner och hon tycker att det är så roligt. Svansen vajar och hon är nöjd och matte är så stolt.




Galen kamel som springer lös på apellplanen och flåsar. Det var lite varmt idag.



Det var länge sedan jag såg någon av kamelerna ha en sådan lång och blöt tunga som Astrid hade idag.



Familjen kamel fick husera tillsammans i buren ett ögonblick när jag hämtade lite saker. Är man bra vänner finns det alltid plats även om det är trångt <3



Man kan tro att det är en äldre herre men killen är inte mer än lite över ett år. Mycket stilig Jack Russel enligt mig.



En jätteduktig mellanpudel som bara har ögonen på sin matte. Väldigt fint och duktigt par.




En av instruktörernas hund Budda. Även han är mycket fin och ståtlig. Härligt färg som jag verkligen gillar. Ska försöka få till ett bättre kort nästa gång så nu får se bättre hur han ser ut.





7 kommentarer:

Arlo sa...

Jamen, Budda var väl en fin typ :-) hälsar Rudi!
Vad kul att ni fick till lite träning idag när ni äntligrn fick ses igen, du och kamelerna!

Quila o Ronja sa...

Äntligen!!! Man saknar inte hästen (läs kamelen) förrän båset/spiltan/boxen är tom, hihi
Vad kul att du gillade Rallylydnaden. Det har vi aldrig provat.
Kram
Susanne

Marie sa...

rally verkar ju så kul, maria ( fotografen), hon peppade mig att komma till Säter och köra, hehe. Men vet ej om fega Mirre vågar =D

Nja de tär lite sisådär, men det vänder nog snart, tack för omtanken
Kramar

Marie sa...

Det är ju jättebra ju, för man vill kunna locka lite, skulle jag ej göra det på Bellis skulle han fatta flaska och förmodligen typ gå sätta sig vid mig eller gå till husse, haha

Anonym sa...

Buddha har vi träffat ett antal gånger, även pudeln tycker jag mig känna igen. Längtar efter att få träffa kamelerna på brukshundsklubben.

Tassintryck sa...

Så mycket fina vovvar det var här. Diggar verkligen grånosen :-)!
Hoppas att påsken varit bra!
kram från mig
/maria

Ann-Margret o Vinja sa...

Vad mysigt med så gosiga katter :) Inte kul att ha katt om dom bara vill vara för sig själva :(

Måste kännas skönt att få hem tjejerna igen :)

Roligt att eran rally lydnad börjat att funka så bra :) Dom ser roliga ut när alla trängt ihop sig i buren, måste varit jätte trångt.

Sv. Ja det är kanon skönt med lite ledigt nu efter 3 nätter.
Är lite kul när dom smyckar ut rondellerna vid olika högtider :) Dom brukar ju annars vara så trista :(
Ja den sista bilden blev riktigt läcker, blev riktigt nöjd med den :)