onsdag 6 april 2011

Lite kort med nya kameran

Nu har jag testat nya kameran och det känns bra. Har ju inget roligt att fota på tomten som någon blomma och så så det fick bli djuren. Har knäppt alla foton på automatläget. Ska lägga mig på balkongen och kolla i bruksanvisningen. Den var ju för engångs skull bra :) Fina Iris som fick gå ut idag och vi trodde att hon skulle hålla sig på tomten men nej då rakt över villaområdets lilla väg och över till grannen som har tre katter själv. Stursk lite tjej.
Våran späckhuggarkatt Doris. Hon kommer här lufsande och ska kolla var Iris tog vägen. Hon är som värsta dagmamman. Fina men mycket speciella Doris. Man kan tro att hon är tjock men det är bara päls.


Och så fina Mulis som är inne i nått argt humör mot Iris. Hon spottar och fräser mest åt henne och det kan vara för att Iris har fått på sig ett halsband. Hon gillar inte när Iris byter utseende.


Maya som kliar sig. Det här kortet hade jag aldrig fått så här fint med min gamla kamera då det hade blivit suddigt på visa ställen.


Astrid och Anka myser tillsammans. Ett tag satt även jag i korgen med de här två :) Men jag tycker att det blev lite trångt.


8 kommentarer:

Grabbarna boys sa...

Jättefina bilder.
Ser fram emot många härliga bilder framöver.
Vov o kram!

Marie sa...

Ohh fiiina kort, sådan fin skärpa det syns att det är, det är sant man hade ej fått en killikill bild sådär skarp annars =D

Hoppas att du ska trivas med nya gobiten =D
kramar

Quila o Ronja sa...

Vad kul med nya kameran!!! Fina bilder. Visst är det skitkul :-))) Man kan ju faktiskt fota allt!!! Härligt när skärpan blir så där tip-top!
Sv. Hahaha, jaa, undrar vad han trodde, höra mig svärandes och sedan gapskratta ;D
Kram
Susanne

Arlo sa...

Verkligen fina bilder! Vilken fin kattsamling ni har!

Q med ridtravare i fokus sa...

sv:Tack så mycket =)Jag har faktiskt bara travare 2 stycken =)Fast den bruna är min makes som också rider.Den svarta hästen är dock min.Båda används som ridhästar i dagsläget.=)
mvh/Q

Ann-Margret o Vinja sa...

Blev ju jätte fina kort med nya kameran :)

Christina Klosterberg sa...

Oj, vilka fina bilder och vilken skärpa. Så roligt att ta bilder när det blir så bra!

Team AROZ sa...

Jätte fina bilder :D !!! Vad är det för kamera ?
Den bruna katten är super snygg...vad är det för ras ?

Sv: Ja, i verkligheten var det inte speciellt svårt att skilja på dom...men när jag bloggade så såg jag nästan inte alls vem som var vem av dom 2 för dom har ju samma färg och strl kan man ju inte alls urskilja :S
Ja, såna dagar är härliga :D