lördag 9 april 2011

Inofficiell utställning i Avesta

Maya blev dagen till ära bästa veteran utan konkurrens :) Man kan också säga att Maya ska äta frukost nästa gång vi ska på utställning som det var helt legalt att nästan äta upp hela handen. Så nästa gång god frukost så jag slipper vara livrädd. Hon var i alla fall jätteglad och studsade runt i ringen som värsta unghunden. Den lilla cirnecon Bibbi var också på plats och var först lite rädd för Maya men sedan var hon helt ok. Ebba funderade om det var en liten faraohund och man kan ju tro det om man inte vet att det finns en mindre ras som heter cirneco dell etna också.
En cirneco och en faraohund :) Lite storleks skillnad

En fruktansvärt söt valp. Men jag vet inte vad det är för ras jag är fruktansvärt dåliga på de här små trubbnosarna.
Här ser man att Maya också börjar bli grå om nosen. De gråa tiningarnas charm.


Det var ett gäng irländska settrar där från samma kull och jag tycker att de är så fina. En ägare frågade en annan vad BIM betydde och den svarade bäst i rasen. Hmm jag visste inte vad jag skulle säga som det är helt fel :) Men jag höll tyst. För er som inte vet så betyder BIM bäst i motsatt kön och BIR bäst i rasen :)) Det är rätt stor skillnad


Maysan frös lite inne i ishallen så hon fick både täcke och min jacka på sig. Då blev det mycket bättre enligt henne.


Ebba var med och tävlade i barn med hund för första gången. Både Ebba och Maysan sköte sig exemplariskt. Det är ju inte så lätt första gången. Speciellt inte som man aldrig har provat hemma heller förut.


Fick ställa mig lite framför Maya för att få henne lite alert vid vinstplaceringen


En väldigt stolt Ebba och en så fin Maysan som tog väl hand om Ebba.


8 kommentarer:

Anonym sa...

Oh vad roligt, grattis, grattis och åter grattis. Det var en fransk bulldog valp du såg, en av mina favoriter.

Nina sa...

Stort grattis!! Vad kul!

Carina i Norberg sa...

Vilka fina bilder och grattis till en härligt bra dag=)))

Britt Marie o Rudi sa...

Grattis! Idag visade du många fina raser att njuta av!

Ann-Margret o Vinja sa...

Vad kul att det gick så bra på eran utställning :)
Men nog kan man tro att det är en mini faraohund den där lilla cirnecon. Dom var i alla fall väldans lika ;)

Hoppas du får någon nytta av korten från föreläsningen som jag skickade dig :)

Sandra sa...

Grattis :)

Lisa sa...

Grattis!!

Anonym sa...

Grattis till er! :)
Vilken härlig dag ni har haft. Detta får mig att sakna hundkappen, man var borta hela dagar å umgicks bara med människor med samma intresse och man fick mycket bra tips och råd i allt som hade med sporten att göra. ååå vad jag längtar tills den dagen jag kan börja med det igen :)

Ha en skön söndag!