onsdag 27 april 2011

Var ska man göra av bajspåsen

Nu börjat problemen med var man ska göra av bajspåsen när man är ute och går. Ja inte när jag har plockat upp för då ska de ju i tunnan utan innan den ska användas. Nu när det är fint väder och gärna blir lite varmare ute vill jag har kläder på mig som ibland inte har några fickor. Mina tröjor har inte heller så ofta fickor som jag kan stoppa påsarna i. Att ha dem i byxlinningen blir lite svettigt och i bh kan man ju inte stoppa dem och man orkar ju inte springa runt och hålla dem i handen. Jo man kan knyta dem runt kopplet men det bara HATAR jag. Tycker att de är i vägen bland annat. Så jag har verkligen ett stort problem just nu. Inget världsligt problem men ändå ett problem :)) Men idag kom jag på att man kan binda dem i handtaget i kopplet som jag nästan aldrig håller i det utan längre fram på kopplet och handtaget dinglar. Det gick faktiskt och nu funderar jag varför jag inte har kommit på det tidigare.


3 kommentarer:

Ann-Margret o Vinja sa...

Ja du, det kan ju vara problem om man inte har byxor med fickor på. Själv har jag byxor utan fickor på så det problemet behöver jag inte lösa ;)

Tur du hittade en bra lösning iaf :)

Sandra sa...

Härligt med i-lands problem ibland för då vet man att man är ganska lycklig ändå ;)

Anonym sa...

Hej !mysig blogg och fina hundar!!Jag har två Finska Lapphundar som också gillar cykelmotion.
Jag har stoppat påsarna i ett mobilfodral som fäst i hälla på byxorna det funkar bra!!
Vårhälsningar från Småland. Solveig.