tisdag 12 april 2011

Jag gissade väldigt fel

Synd nog blev det inga bra kort alls från kursen eller fikastunden så jag håller inne med dem :) Men så fel jag gissade om lilla Astrid. Hon skällde visst men inte alls i den utsträckningen jag trodde att hon skulle göra. Hon visade upp sitt rätta jag när hon blev uppbunden och vi gick banan annars skällde hon inte mycket alls. Mycket stolt över min kamel.

Men hur gick det då....... så bra :)))))) Hon är verkligen förig och det har jag ju haft på känn men det var skönt att se att en hund kan gå fot utan att veta vad fot är. Så nu ska vi träna på att gå fot och sätta oss bredvid mig. Sedan blir det nog toppen. Hon gjorde även skylten sitt och ligg nästan bra. Lite seg i ligget men så duktig. Nu håller vi tummarna för att Astrid ska blomma ut. Rallylydnadskursen och agilitykursen kommer nog att göra susen på henne :)

Jo kvällens överaskning var att vi tydligen ska tävla alla som går kursen så det ska bli spännande,

Kvällens mest chockande fråga var om jag var Sofie & Kamelerna :)) Det är inte en fråga som man väntar sig att få. Det var en kvinna med en mellanpudel tror jag som ställde den frågan. Hon hade varit inne på Freja och Astas blogg och hittat mig där. Vilket sammanträffande eller hur och roligt var det så klart.

Just nu känns det lite surt att vi inte kan gå nästa gång som jag har tagit på mig jobb men jag är rätt nöjd med den koförhandlingen så jag jobbar gärna. Fick många flera timmar än jag skulle få från början. Så jag är nöjd och kan då skippa ett tillfälle.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad nyfiken jag blir på vem pudelläsaren är. Kul att kamelen gjort ett gott intryck på kursen och att ni hade kul.

Grabbarna boys sa...

Roligt att ni hade kul på kursen.
Både rally lydnad och agility är superkul.
Lycka till i fortsättningen!
Vov o kram!

Quila o Ronja sa...

Vad roligt ni haft! Vilka "kameltjejer" du har. Duktiga ;-)
Tänk, vad stor bloggvärlden är! Sophie o Kamelerna, hahaha
Nu är det nära.....att vi får våra grejer! Spännande!
Kram
Susanne

Sofia sa...

Åh, tack! :) Jag har en Nikon D80 sen 2 år och 4 månader tillbaks.
Hoppas ni har haft en bra helg!

Psst, förresten! Vi har en vinthundsträff i Kungsbyn den 21 maj, det vore roligt att se er där! :)

Kram

Sofia sa...

Leta upp en grupp på facebook som heter Vinthundsträff deluxe :) Vet inte om man kan lägga till sig själv eller om man måste bli inbjuden, annars kan du lägga till mig (Sofia Elisabet Nilsson) och så bjuder jag in dig :)

Ann-Margret o Vinja sa...

Vad bra att tjejen skötte sig bättre på kursen än du trodde hon skulle göra :)
Vad kul att ni ska få tävla efter kursens slut.

Vad häftigt att du blev igenkänd via din blogg :)