tisdag 19 april 2011

Lite smått och gott

Igår hände det inte så mycket som jag har jobbat. Idag har jag också jobbat men efter jobbet blev det en längre promenad tillsammans med alla tre hundarna. Sedan blev det en katastrofal springtur med Maya och Astrid. Jag är väldigt trött idag så vi skulle nog ha hållit oss hemma. Men den här gången sprang de faktiskt framför och inte bakom största delen av turen. Guldstjärna till kamelerna. I morgon ska vi nog testa cykeln :)


Här neranför kommer lite olika bilder från helgen.

Mayas kamrat i bilen till västerås. Fina snälla Kiwi som tycker att Maya ungefär är det hemskaste hon har träffat på. Maya ligger bak i Tuijas bil och Kiwi ligger bakom framsätet eller mellan framstolarna. Bak med Maya vill hon inte ligga och definitivt inte när det var tre kameler i bilen. Fruktansvärt hemska djur. Men utanför bilen har hon pussat lite igenkännande på Maya som låtsas att det regnar.


Hemskt fin hon är Maya piraya på den här bilden. Men hon står och kollar in var bilen är som hon vill hoppa in i den och försvinna från alla hemska flugor som nu börjar komma ute. Min Maya lider nämnligen av flugfobi för er som inte vet.


Så här trött var Astrid när hon kom hem efter vistelsen hos mormor Inga. Anka var också helt slut. De hade fått gå i ett motionsspår i Avesta och Astrid hade hoppat runt som en vild kamel. Det var mycket intressant enligt dem.


När jag åkte till jobbet igår tog jag med mig kameran och knäppte lite kort. Man får passa på när man inte har tre vilda kameler i händerna. Gillade bilden fast den är lite misslyckad.



5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag undrar vad det är som ligger i vattnet. Hoppas att du har sett hundprogrammet på tv:n idag, det var en kamel med:)

Ann-Margret o Vinja sa...

Ja visst har det varit ett härligt väder i helgen :) Men hu vad tråkigt att vara inne i en jobbperiod om man inte hinner så mycke mera än att jobba :(
Hon ser verkligen trött ut Astrid där hon ligger på soffan.

Arlo sa...

Kiwi var en fin kompis, tycker jag! Just nu ligger jag och och är lika trött som Astrid på bilden. Zzzzzzzzzzzzzzzzz......

Quila o Ronja sa...

Härligt att få dela ut guldstjärnor ;-) Duktiga kameler! Tror jag det, att dela kupé med en vit lurvig varelse, måste vara fruktansvärt, hihi
Har du testat mycket "grejer" än?
Sv. Badkaret är ett fantastiskt bra hjälpmedel. Inga lyft eller krokiga ryggar här inte.
Kram
Susanne

Quila o Ronja sa...

Sv. Jaa, tänkte samma sak. Att man skulle vilja dela alla ben, så båda får testa. Fästingplockaren har jag ju testat.....massor, men jag är inte riktigt vän med den. Tror kanske den passar bättre till korthåriga hundar?
Ha en bra dag
Kram
Susanne