söndag 17 april 2011

För brett mellan öronen :)

Idag har jag och Maysan varit till Västerås/Rocklunda och ställt i veteranklass. Märkte på en gång att domaren inte gillade Maysans öron som de sitter lite för långt ner på huvudet. Han försökte se om hon kunde dra ihop dem mera men det gör hon ju inte. Nu var det inte bara öronen utan han tyckte att hon var lite fladdrig i frambenen och behövde mera djup i huvudet. Vi fick bedömningen Very Good och jag är förstås inte nöjd men jag är inte missnöjd heller :) Klart vi ville ha ett Exellent. Men det bästa var att Maya var jätteglad och stod stilla utan att jag höll i henne när domaren kände igenom. Helt friställd och jag är JÄTTESTOLT då det förut inte var möjligt. Men jag är nöjd med Maysan och min uppvisning. Ibland kan man inte få allt. Fick en fråga varför jag inte ställer mina andra hundar och ja det kan man ju fundera över. Så till nästa gång ska jag damma av min guldkamel Astrid och anmäla henne. Ska bli kul som hon är ställd en gång förra året. Tycker att hon har utvecklats massor och verkligen blivit en fin tjej. Får köra dem varannan gång helt enkelt så det blir rättvist. För visa veteran det ska jag och championtik men inte på samma gång :)

8 kommentarer:

Arlo sa...

Vi tycker att Maysan är Excellent oavsett vad nån knasig domare i Västerås tycker, så det så!

Katarina sa...

Vi håller med Rudi!

Christina Klosterberg sa...

Så är det ibland och med de nya reglerna kommer det bli fler Very Good. Nästa gång är det ny domare och en ny chans!

Sandra sa...

Duktig tjej :)Så trist när man känner direkt att de inte gillar ens hund. Vi tycker iaf att hon är PERFEKT mellan öronen ;)

Quila o Ronja sa...

Joo, klart man helst vill ha excellent, men very good är absolut inte fy skam. Jag säger grattis!!!
Kram
Susanne

Anonym sa...

Vi tycker att hon är en av de allra vackraste kameler vi sett.

Lyckopiller sa...

Det viktigaste är att de sköter sig....och det gjorde hon ju. Alltid roligt att vara på utställning och träffa lite folk!
Så ett stort grattis till en vacker dam..

Helena sa...

Hade varit kul att se er i ringen men saluki gick ju samtidigt...!

kram
/H