onsdag 6 april 2011

En liten uppdatering kanske

Igår var jag till Falu lasarett och fick armbågen röntgad. De misstänkte en fraktur men kunde inte se riktigt som det var så svullet. Men efter diverse övningar med att sträcka och klämma på armen konstaterades det att det var ett speciellt ben som var av och det skulle läcka fint av sig själv. Blev hemskickad med panodil och citadon och ordinerad vila i några dagar så svullnaden kan lägga sig. Läkaren upplyste mig även om att jag skulle ha ont i armen i ett tag och var tvungen att göra lite övningar så att inte armen skulle stelna till. Jag kan nu inte räta ut armen ordentligt. Och att hålla några hundar i koppel var inte att tänka på. Så nu är vi där igen med midjebältet och en stark högerhand och ett bra NEJ om det dyker upp en katt.

Att jag har ett bra nej märkte jag på Maya här om dagen då de fick syn på en katt och var på väg. Ja röt i ett nej och Maya kastade sig bakåt och stannade bakom mig. Min duktiga tjej det har bara tagit 8 år :) De andra stannar också kvar men de lägger inte ner helt som Maya gör. Skulle vara lite spännade och se om hon stannar om hon är lös och det dyker upp nått. Men där tror jag inte att jag har någon makt synd nog.

1 kommentar:

Quila o Ronja sa...

Nej, blev det så illa med armen :-( Vad tråkigt!
Tur du har midjebälte......duktig Maya, vad hon lärt sig, hihi
Var rädd om din arm
Kram
Susanne