torsdag 14 april 2011

Ett besök i en rastgård i Borlänge

Till den här rastgården brukar vi ibland åka så kamelerna kan få springa. Den går från min bil där till andra sidan kortet. Så där lagomt stor tycker jag så man har lite koll på kamelerna



Maya var inte så intresserad av att springa utan gick mest runt och nosade och kissade överallt. Astrid tyckte att hon var supertråkig som inte ville busa. Anka busade gärna men inte hela tiden.

Här håller Astrid på och klär av Maya


Här åkte kläderna av när de var lite varma i pälsen


Astrid och Anka som älskar att busa


Det syns inte här men Astrid har en pinne i munnen


Att jaga och bli jagad är verkligen jättekul


Fick här jättebra skärpa på Anka och jag fattar inte riktigt varför.


Nu är hela familjen kamel igång


Äntligen springer Maya och jag vet inte vad hon gör riktigt. Men det jag vet är att Astrid blir lite smårädd när Maya kommer igång. För hon kan verkligen vara brutal.


Anka biter på en pinne


Lite lugn och ro innan man kör igång igen


Full fart igen



Jag ska äta upp dig säger Maya


Morsan kom igen nu då











Astrid funderar lite och kollar in omgivningarna lite


Maysan vill åka hem. Hon är då för trökig ibland :)


Ahha det är så roligt att springa med en pinne





5 kommentarer:

Arlo sa...

Kamel-race! Vad kul att se!

Anonym sa...

Wow vad kul, inte visste jag att Borlänge hade en hundrastgård. Kan tänka mig att kamelerna är nöjda nu när de fått springa av sig.

Marta sa...

Så fina de ser ut i rörelse!

Ann-Margret o Vinja sa...

Vad bra att det finns en så stor rastgård som man kan åka och släppa vovvarna i :) Speciellt om man har svårt att ha dom lösa ute.

Dom ser verkligen ut att ha kul tjejerna när dom springer :)

Anonym sa...

Hej du!

Jag undrar vart denna rastgård är någonstans? Vi har letat och letat men inte hittat. Vi bor själva i Falun och här finns det, tråkigt nog ingen rastgård för hundarna.

Mvh
Andreas