onsdag 20 oktober 2010

Vakthundar

Har nyss kommit in från en sen promenad med kamelerna. Vi brukar vanligtvis inte vara ute och gå efter kl 21 som jag är mörkrädd. Jag tycker att det är läskigt att gå ut senare som det då är så öde ute på gatorna. Sen är jag ju livrädd för grävlingen som vi såg för en vecka sedan också. Men idag fick det bli så som vi har varit upptagna med tv på kvällen.

Men jag har en känsla av att hundarna känner att jag är skeptisk för de trippar på och är på spänn när vi går så sent. De kollar in det mesta med energiska steg och med öronen på topp. De skulle gladeligen ge ut ett skall om de behövde det. Känner mig faktiskt lite trygg med dem. Försöker intala mig att ingen vill gå på en tjej med tre spattiga kameler i koppel. Men om sanningen ska fram så har jag íngen anning om hur de skulle uppföra sig om det hände. Jag hoppas att de försvarar sin matte och inte tror att matte ska försvara dem.

1 kommentar:

Josefin och Akilles sa...

Akilles är precis likadan! På helspänn med öronen på topp och det är helt enkelt för att jag är nervös och på helspänn när vi är ute på kvällarna, bor nämligen inte i det bästa lägenhetsområdet du kan hitta! Han hade helt klart försvarat mig ifall det skulle behövas, vilket känns väldigt skönt! :) Tror dina tjejer skulle stå upp för sin matte!