onsdag 6 oktober 2010

Har ridit islandshäst idag

Tänkte bara göra ett liten inlägg om att jag har ridit idag. Jag har innan jag skaffade hund ridit väldigt mycket. Då bara stora halvvilda halvblod men några skruvar lösa. Slutade rida som det tar så mycket tid och Maya kom in i mitt liv och då fanns inte tiden. Nu tänkte jag försöka ta upp mitt hästintresse igen. Har fått kontakt med en tjej som heter Karin som bor här i säter och har islandshästar. Det är verkligen en erfarenhet rikare då man ska försöka känna takten i tölten. Jättesvårt som jag inte har en anning om hur den ska vara. Men det kommer väl med tiden hoppas jag. Hästen på bilden är 16 är gammal och heter Thumurflekka.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Guu såå kul! =) ..vill verkligen ha en islandshäst, de är såå mysiga att rida♥ ..å säkra.

Kul att du tar upp intresset igen för d är ju ganska så givande för själen att hålla på me hästar. tycker ja iaf :)

Nina sa...

Islandshästar är underbara! Jag har haft en som hag fick som min första ponny. =)
Kul att du tar upp ridningen igen.