torsdag 3 november 2011

Vi har tränat agility idag "film"

Idag tog vi bilen till Falun för att träffa trevliga människor och häftiga hundar av olika typer. Vädret var ju inte det bästa men det gjorde faktiskt ingenting alls. Det var bara så roligt att göra nått tillsammans med andra hundmänniskor. Kameran var inte riktigt med mig idag och jag var inte riktig med kameran heller som ni kan se på bilderna under. Men på nått konstigt vis så tycker jag att de var rätt coola ändå. Vi hade ju turen att Michaela är agilityinstruktör så det blev en bra bana men lagomt svår för oss. Mycket att hålla reda på en kamel, hinder och var vi ska men det blir väl bättre med tiden kan jag tänka mig :)



Michaela och Räven Zallek


Katrin och sin lurviga pudel. Jag skäms men jag kommer inte ihåg vad den heter


Sedan Ulrica med Asta





Min fina Maya som tyckte att det här var så kul idag. Men jag märkte att hon blev lite trött men klart hon ska få hoppa om hon vill det. Fick sedan en tår i ögat när jag märker hur duktig och vad kul hon tycker att det är. Varför har vi aldrig startat på en tävling. Vi har anmält men aldrig åkt. Vem vet det kanske hade gått super. Det gjorde mig lite ledsen idag och jag kramade om Maya lite extra. Hon är min stjärna och kommer alltid att vara det.






Å sedan fina fina Astrid som gör så gott hon kan. Hon kan ju inte rå för att jag gör så fel för henne. Hon behöver mitt stöd och ha mig nära så tror jag att det är självklart att hon förstår att hon ska hoppa hindret när jag springer för långt bort. När jag tittar på filmen så ser jag så bra vad jag gör för fel. Sedan när vi krockar framför hindret så säger jag till henne men du ska ju hoppa :) om ni inte hör det :) Sedan så tycker hon att tunnlarna är liiite läskiga och mattes hand luktar ju köttbulle då kan det ibland vara svårt att gå in i de där tunnlarna. Men det ska vi nog lösa kamelen och jag. Vi tränade även på att gå på gungan och hon var så duktig och travade upp så fint och stod still när vi vipade över den ;) Det ska nog gå fint det med.







Michaela och Zallek och det är så här vi vill att det ska se ut i framtiden. Lätt och följsamt.



10 kommentarer:

Sara sa...

Vad roligt med agility träning och att vi läsare fick se film :)

Siriosmilla sa...

Det ser ju bra ut!!! Men visst är det enklare för en del..... Min Siri hoppar allt jag pekar på och även det jag inte pekar på! Smilla har fullt sjå att titta på mig så ibland blir det krockar med hindren, dessutom funkar det inte att ha henne på höger sida. Men det är kul med agility!!!

Britt Marie o Rudi sa...

Fina filmer, och jag som inte vet skvatt om agility tycker att ni alla tre ser hur proffsiga ut som helst! Vilken fart och glädje ni har!

Ann-Margret o Vinja sa...

Vad kul att se film på dig och dina duktiga flickor :)

Kram

Grabbarna boys sa...

Jättehärliga filmer och bilderna med "fart" i gillade vi jättemycket!!
Vov o kram!

Zallek - Kellaz sa...

Nja, inte är jag spec nöjd med min insats. Jag är alldeles för långsam för räven. Vi krockade nästan flera gånger och räven tar ut svängarna för mycket.

Quila o Ronja sa...

Oh, vad kul att se filmerna, på dina fina kameler på banan.
Kram

Anna sa...

Ibland tänker jag att du är min tvillingsjäl! Den där önskan att få prestera med sin fina röda... Och just det som du skriver med att köra "all-in". Jag tänker ju likadant, kan vela länge.. men har jag väl bestämt mig så lägger jag ned 100%. Jag ska hålla alla tummar att du och Astrid blir riktiga ess i agility! Och så hoppas jag vi syns på tävlingar framöver och kan peppa varandra. Hopp, skutt och springa fort som fan är nämligen Pyttes grej också! :) Bara det att jag inte riktigt vet ännu åt vilket håll hon tar vägen...! :)) Men det blir nog bra det med sen kanske. LYCKA TILL I KUNGSÖR!

Sanna sa...

Oj, vad duktiga ni är! :) Man blir så inspirerad att börja träna när man tittar på agilityfilmer.. :)

becca & olga sa...

vad bra det gick :D Ser inte ut som om hon tar i över huvud taget ;) Jättfint!