torsdag 24 november 2011

Nattens hjälte



I natt har Astrid tagit hand om sin mormor och verkligen agerat hjälte för henne. Blev abrupt väkt i natt av att två kameler kommer nerstormande i sovrummet. Astrid först och Anka efter. Jag blev helt ställd och började fundera vad är klockan osv. Klockan stod på 03,30 och jag tänkte vad är det frågan om har de blivit helt galna för så här brukar de göra när det är dax för frukost. Men uppenbarligen ville de att jag skulle gå upp. Gick upp och Anka ställde sig och stampade vid ytterdörren. Släppte ut Anka och började kolla efter Astrid. Men hon hade gått och lagt sig och rullat ihop sig igen hon var inte intresserad för fem öre att gå utanför dörren.

Så summan blir. Jag sov för ovanlighetens skull väldigt tung och hörde inte att Anka ville gå ut. Hon går heller aldrig ner för trappen själv så Astrid ställde upp för att väcka mig så hon fick gå ut.

Vilken hjälte va, helt underbart när man tänker efter. Det kallar vi kärlek mellan individer.


4 kommentarer:

Grabbarna boys sa...

Det märks tydligt att de hjälps åt ibland att visa vad någon vill.
Så är det här också.
Tur var det väl i ditt fall....du slapp ju torka både det ena o det andra nu på morgonen hi,hi!!
Vov o kram!

Cajsa sa...

Vilken hjälteinsatts!!!=)

Hanna aka Lilla My sa...

Hundar ÄR fantastiska!

Arlo sa...

Fint samarbete inom familjen!