tisdag 8 november 2011

Någon som vet

Nyår närmar sig med stormsteg och det är min helveteshelg på hela året. I några år nu har jag suttit i källaren med Maya som är väldigt skotträdd. Men i år känner jag att jag inte vill sitta i källaren med en skotträdd hund. Störta anledningen är att jag har börjat tänka så här. Tänk om Maya vid den tidpunkten börjar bli påverkad av sin sjukdom eller att hon är påverkad av sin sjukdom redan på ett sådant sätt att det är lite trängre i halsen av tumören. Hon fungerar normalt i vardags situationen men börjar flåsa om hon blir ansträngd. Hur ansträngd skulle hon inte bli om hon också är rädd på det. Nej jag känner att jag orkar inte ens tänka på det vad hon skulle flåsa. Jag känner lite ångest över det här.


Så är det någon som vet en bra camping som inte ligger för centralt eller känner någon som kan tänka sig att hyra ut en stuga till oss i skogen. Berätta gärna om ni vet nått.


4 kommentarer:

[Anna] sa...

Här uppe i norr finns det gott om stugor i skogen :) Förstår ditt dilemma och hoppas du ska hitta någon lösning på problemet. Du kan inte få lugnande hos veterinären att ge hon?

Christina Klosterberg sa...

Tyvärr kan det smälla rätt rejält på landet också. När jag hade skotträdda hundar tog jag till ångestdämpande som jag hämtade från djursjukhuset. Till viss del kan man ju även träna detta men det kanske är lite sent på en äldre hund. Har även hört att det finns lugnande västar men vet inte hur bra de´fungerar.

Mathilda sa...

Usch va jobbigt med en skotträdd hund. Bäst skulle nog vara att hitta en stuga långt ute i ingenstans. Men jag har tyvärr ingen att låna ut...

Siriosmilla sa...

Sörsjöns camping utanför Norrköping har raketförbud!