lördag 7 maj 2011

Wohoho


Vilken härlig kameladag vi har haft. Maya och Astrid slog idag matte med häpnad och gjorde henne stolt stolt som en ja jag vet inte, jag finner inte ord. Nått de inte har skött är den tysta biten i bilen utan de har skällt och skällt och skällt och skällt lite mer. Men annars har de inte skällt på någon när de har varit utanför bilen och det är en jättstor guldstjärna till dem.


Banan var helt underbar som ni kan se på skissen ovanför. Lagomt svår och läggande under gång var inte alls med. Men tyvärr var skylten sitt och stå med och den är ju skitsvår. Men vi fixade den med bara en poängs avdrag på båda hundarna. Maya var så i gasen att hon skällde vid 10 skylten och vid varje sättande. Astrid var också så duktig och gick som en dans runt banan. Så hur slutade det jo Astrid slog på stort och fick 91/100 och det gjorde mig så jäkla stolt.Vad har jag gjort rätt för att lyckats med det här. Maysan fick 88/100 och kommentaren på båda hundarna var att de trängde annars var allt super. Guldstjärna till matte <3<3<3<3 Jag är jättenöjd med båda hundarna och det strålande vädret. Astrid var ju den som överaskade stort idag från att ha fått 16 poäng på en tävling för 2 år sedan till att få 91 poäng.


Så här trött blev i alla fall Anka av att skälla och vara på utflykt :))) Det här lär vi göra om för det har varit en så trevlig dag med nya bekantskaper.


8 kommentarer:

Anonym sa...

Väldigt trevligt att träffa dig och dina vackra hundar. Hoppas du kommer att trivas med oss på studiecirkeln.

Sandra sa...

Trött i kropp och knopp ;)

Ann-Margret o Vinja sa...

GRATTIS :) vad kul att du lyckades så bra med bägge kamelerna på Rallylydnads tävlingen. Fattar inte ett dugg hur det funkar men tjejrna och du verkar ju tycka det är kul och det är ju huvudsaken :)
Kan tänka mig att dom var trötta efter en hel dags tävling. För oss gick det inge vidare idag :( Orkar inte skriva allt men det står i bloggen ;)

ha en fortsatt skön lördags kväll.

Quila o Ronja sa...

Åh, vad kul!!! Massor av grattis till dig o dina fina kameler ;-))) Heja er!!
Kramar

Arlo sa...

Grattis! Åh, vad roligt att det gick så bra! Du ska verkligen vara stolt över dina kameler! Hurra för er!

Grabbarna boys sa...

Kul att det gick så bra idag,grattis!
Härlig sovbild också.
Ha det så bra.
Vov o kram!

Christina Klosterberg sa...

Alltid lika roligt när det går bra! Grattis till resultaten.

Emelie sa...

Grattis till båda tjejernas topp poäng! Det måste ju kännas super och vilken bekräftelse att du har tränat dom bra :)

Ja den där banan är bra, var faktiskt min och Goliats första tävlingsbana <3<3<3 Fast jag saknar läggande under gång som jag gillar :)