torsdag 12 maj 2011

Vilken kurs och lite blandade bilder

Igår var jag och kamelerna till Falu brukshundklubb för att gå på första kurstillfället för agility grundkursen. Kände mig lite trött och hängig när jag åkte i väg men det byttes snabbt mot uppmärksamhet och intresse. Jag blev helt mållös då våran instruktör verkligen är angagerad och gav intrycket av att det kommer att bli en väldigt spännade kurs. Sådant gillar jag, angagemang och brinnande intresse och olika inlärnings sätt för olika hundar. Me like. Känner verkligen att jag har hittat hem på den här brukshundklubben och det är inte lätt att hitta hem på en sådan när man äger en annorlunda hundras. Bjuder på mer uppdatering om den under dagen då jag har lite att fundera på först innan jag skriver inlägget. Mycket att fundera på. Bjuder i stället på lite blandade bilder från min vardag sedan lördagen förra helgen :)

Jag och Astrid var verkligen och tävlade i Gagnef-Floda förra helgen. Bildbevis :) Fick tag på en fotograf men sedan strejkade kameran efter tre kort ;) Det är väl typiskt


En av mina monster orientalkatter. Vet faktiskt inte vem det är hahahaha men jag tror att det är Iris. Samma färg och samma halsband gör det ibland svårt att skilja dem åt :)


Finaste Anka ligger i gräset och myser. Husse har varit hemma hela dagen så hundarna har strosat runt på gården när jag har jobbet. En riktig mys dag för kamelerna i värmen.


Demonen Iris är helt förstörd efter att ha varit med på sin första promenad med matte och kamelerna runt kvarteret. Mulis följer gärna med på promenad i skogen och runt kvarteret. Nu ville även Iris följa med och det såg nog lite roligt ut med tre kameler och två katter som sprang efter. Lite förundrade blickar från man från människor som ser detta fenomen.


Sista kurstillfället på rallylydnaden. Jag och Astrid är p väg till starten. Gillar fokusen som hon har. Hon är helt klart med på att vi ska göra nått kul.


Här har vi gjort en övning och är på väg till nästa övning och hon är helt klart med


På den här skylten går man först med hunden bredvid sig för att visa in den framför och sedan sitt. Hon ska sitta närmare så det får vi träna på. Men ganska rakt ändå och det är toppen


Sedan ska man från sitt visa hunden bakom ryggen och sitt vid sidan eller så ska man bara fortsätta att gå efter att hunden kommer fram bakom ryggen. Det finns även en skylt där man ska få hunden att sitta framför och sedan gå till vänster alltså framför mig till sidan. Ja jag hoppas att ni förstår.


Här ser man tydligt att hon tränger rejält. Det måste vi träna, träna, träna på. Jättebra att man fick se det på kort. Film kanske hade varit ännu bättre. Får tänka på det tills nästa gång.


Nu är det inte lika mycket trängning. Nu går det bra i svängen och Astrid är med både i huvud och svans :)


Här är en skylt där man stannar och jag ska gå runt hunden. Ganska svår skylt i alla fall för Maya som blir så förväntansfull att hon inte kan sitta kvar utan måste möta upp en efter halva vägen runt henne.

Övningen är nästan klar och när jag kommer runt så fortsätter vi bara att gå framåt.


Iris är hos grannen och vägrar att komma hem hur jag än ropar. Jävla skitkatt jag fick locka hem henne med en leksak.


Finaste Astrid. Ni kanske funderar varför inte Maya är med på nått kort ute i trädgården men hon gillar inte att vara ute för det kan ju vara flugor där. Så hon ligger inne eller på balkongen och myser.


2 kommentarer:

Quila o Ronja sa...

Vad skönt att ni hittad ett ställe med bra tränare. Det är ju så viktigt att komma ihåg, att hundraser är olika i sättet. Kul att se bilder på när ni kör rallylydnad :-)
Ha en skön dag
Kram

Cajsa och Ozzy sa...

Va duktiga ni är!=) Jätte fina bilder!!