torsdag 12 maj 2011

Ett släppord

Det var en läxa som vi fick igår på agilitykursen och som vi ska komma på till nästa gång. Väldigt svårt tycker jag då jag vill ha ett väldigt bra släppord som bara är kopplat till agilityn. Skulle även vara roligt med ett roligt bra ord ;)


Så vad ska ordet användas till jo som kommando att nu startar vi. Flera kör tydligen med kör. Det vill inte jag ha utan nått som inte är så strängt utan glatt och lite pippigt. Mina hundar gillar sådana ord.


Så några förslag någon?


3 kommentarer:

Arlo sa...

Kanske : Flyg! Det är pippigt!

Mariella sa...

Hahahha vad roligt!
Man kan väl i princip ha vilket ord som helst;)
Spring, Gasa, Röj, Kanon... faaast om dessa är så värst pippiga vet jag inte=)

Ha det gott!

Anna sa...

hmm för mig har det naturligt blivit ett "japp" i starten. Inget planerat släppkommando alltså, men det blir det jag släpper dem på och de verkar förstå :-P