söndag 15 maj 2011

Fy fan vad vi hatar regn

Jag gillar inte när det regnar och verkligen inte kamelerna heller. Men de hatar nog regnet värst :) jag står i alla fall ut och det är mer än vad man kan säga att de gör. Direkt när man kommer utanför dörren så ser man hur de stelnar till och slår om gåfarten till minimum. Det går inte fort och Astrid som i vanliga fall är väldigt alert går sist och man känner ett drag i kopplet. Gammelkamelen är den som lider minst. Hon kissar och bajsar och tycker inte att lite regn är så farligt. Det är ju kul att kolla på bubblorna som blir i regnpölarna. De andra två går med stela ben och öronen guppar bakåt och ser tvär sura ut. Efter mycket om och men och på stela ben kan de kanske tänka sig att slå en drill. Men bajsa det går man bara i yttersta nödfall enligt de två. I värsta fall kan jag få släppa dem på tomten och tjata till en lite kiss. Helst skulle de nog hålla sig.

Hur är det med era hundar och regn? Någon som här någon hund som liknar mina kameler eller är jag ensam hahaha med regna rädda hundar.

8 kommentarer:

Britt marie o Rudi sa...

Oj, vad jobbigt det låter! Här har vi en som gärna går långa blöta promenader. Jag själv är likadan, så regnvädersdagar är lyckodagar för oss som alls inte tycker om sol och värme när vi ska ut...

Akilles sa...

Akilles morgonpromenad resulterade i en kiss-skvätt, inget bajs och en hel drös med stopp under varje träd han fick plats under :) så, nej du är inte ensam ;)

Christina Klosterberg sa...

Mina hundar gillar inte helt regn. Mina puli hatar regn coh vill knappt gå ut då. Att regn skulle vara bra kan man ju rationellt förstå men i stunden när regnet öser ner, då är det mysigare att sitta inne och höra regnet smattra mot taket.

Anonym sa...

Hihi, Freja bryr sig inte men Asta är klart vattenkänslig. Nu har jag köpt en regnjacka för att se om det hjälper:)

Katarina sa...

Vår gamla Mimmi vägrade gå ut när det regnade. Nanna börjar bli lite åt det hållet också - hör det ihop med stigande ålder månntro?

Ann-Margret o Vinja sa...

Vinja bryr sig inte så mycke om det regnar ute. Skulle det riktigt vräka ner massor tycker hon väl inte det är så kul, men hon har aldrig vägrat gå ut för att det regnar.

Nina sa...

Mina hundar gillar inte regn men jag gör det om man kan få vara inne och tända en massa ljus och bara mysa. :)

Sandra sa...

Freija och Zamantha traskar på helt obekymmrade över regnet som vräker ner...matte är dock inte lika road ;)