tisdag 17 april 2012

Ni måste kolla på det här

Inget hundinlägg men ändå så viktigt och intressant. Men jag måste bara lägga upp den här filmen om en flicka som har blivit utsatt för övergrepp. Jag kunde inte i min vildaste fantasi tänka mig att det kunde gå så här illa om barnet inte får en bra anknytning till sina föräldrar. Vi läser just nu om anknytning mellan barn och föräldrar på socionomutbildningen. Det är som ett klipp ur en skräckfilm tycker jag. Men så viktigt att se hur det kan gå om det går riktigt illa. Filmen är en halvtimme lång men jag satt som klistrad och kände armhåren nästan resa sig på  armarna


 

5 kommentarer:

Quila o Ronja sa...

Så hemskt!!
Satt verkligen som förstenad.
Hemskt..........

ilm sa...

Tack för att jag fick höra talas om denna flicka. Lite likheter med vår A
finns det, dock inte riktigt så allvarliga. Kommer i kväll, på en utbildning för familjehem, att berätta om filmen! Tack igen för att jag fick upp ögonen för det som vi vet så lite om. Kram //ilm
(Fick tips om din blogg av en mycket nära vän)

Sofie sa...

Ilm tråkigt om det är så för er men roligt om jag kunde hjälpa er lite i er situation. Nej det är inte mycket man vet om barn känner jag i dagsläget.

Det som skrämmer mig mest med filmen är att hon pratar så kallt om vad hon vill göra och har gjort. Som en liten psykopat.

Quila o Ronja sa...

Nu tipsar jag om din blogg, både till höger och vänster. Hoppas det är ok?
Pratade med "ilm" i morse, om filmen i din blogg. (Hemskt)
Nu har jag även skickat din adress till en tjej, vars berner har misstänkt Addison.
Information är alltid bra.
Kram

Sofie sa...

Information är alltid jättebra. Hoppas att de får svar på något de har funderar på