lördag 21 april 2012

Ja vad ska man säga

Ja vad ska man säga :) Det är vit ute och det är massor med snö på tomten. Inte alls så där soligt och varmt som det var för några dagar sedan. Lär inte bli några fina kort på kameler hoppandes över träd idag. Läste på  en annan blogg idag om ett hundmöte så jag tänkte dela med mig av ett lustig hundmöte vi hade för någon månad sedan när det var tre kameler.

Jag har alltid vacklat mellan att tycka att jag har noll koll på mina kameler till att jag har nog trotts allt rätt bra koll på mina kameler. Och det märker man speciellt vid hundmöten då man klarar av att gå förbi en förbannad hund som glor. Min hatar gloende hundar och brukar gå igång på det. När man då passerar lite så där halvelegant men tre stycken som har lite olika viljor ibland så känner man sig stolt.

Men så till det här speciella mötet. Kommer och går i skogen och möter en kvinna med en stor schäfer. Hon ser skräcklagen ut och ropar " Hur tror du att det här går" Svarade lite trött att för mig går det i alla fall bra. Kvinnan frågar då den obligatoriska frågan är det tikar eller hanar. Jag dum som jag är svarar tikar. Tänker då att jag orkar inte passera med mina ystra så vi går in en bit i skogen. Då brukar ju alla andra få vara i fred. Men inte vi då släpper hon fram sin schäfer för han vill ju hälsa och det var ju tikar. Så där står jag med en hund som frenetiskt äter på pinnar (Anka) en som står och skäller som värsta vakthunden (Maya) och en som vill hälsa men som tycker att den här killen är lite läskig ( Astrid)  och skäller. Kände att jag orkade inte bli förbannad fast jag kokade på insidan så jag tänkte hon går väl snart. Men så det värsta då försöker den här hanen att rida på Anka men då fick det väl ändå vara nog. Jag fångar in Anka men matten till schäfern bryr sig nada över sin sugna hane. Som tur är så gick de rätt snart som vi var lite instängda. Ibland önskar man att man hade en stor jävla hund så de inte vågade släppa fram sina hundar hur som helst.

Finns ju hur många hundmöten som helst att berätta om som är konstiga och hur många som helst där jag har blivit skogstokig. Men nu lite äldre så tänker jag att man behöver inte skälla ut alla som man möter som är helt korkade ;) kanske inte ska göra sig ovän med alla man möter.

9 kommentarer:

Cajsa och Ozzy sa...

Hon kanske inte skulle ha haft hund om hon va sådär nojjig bara av o se er=P

Ja han kommer bli skitsnygg på dopet hihi=)

vi får ta prommisen en annan dag! Nu MÅSTE vi göra de snart va ju asalänge sen jöööö!!!!!=)

Sofie sa...

Ja det måste vi verkligen göra :)

Hanna aka Lilla My sa...

Varför blir man inte förvånad. Puh!

Siriosmilla sa...

Varför kan inte folk tänka mer än på sig själva och sina hundar. Jag brukar säga att mina hundar är ilskna när folk prompt måste fram!

Quila o Ronja sa...

Hahaha, ursäkta att jag skrattar?! Men du beskriver det så roligt!!! I övrigt förstår jag din irritation fullt ut. Vad är det för fel på folk???
Sv. Inte hade !vattenmonstren" något emot allt vatten som kom ner från himlen, haha
Kram

Ann-Margret o Vinja sa...

Usch vad tråkigt med en massa snö :( Man vill ju ha vår nu :)

Men vilka puckade människor det finns....Bara släppa fram sin hund bara för du har tikar...Nästa gång får du säga att det är bägge sorterna och dom även har löss så kanske dom håller ordning på sina hundar ;)

Vissa människor skulle verkligen inte ha nån hund, och oftast dom "fel" ras också.

Vinja brukar inte bry sig om så mycke när det regnar och snöar normalt. Vet inte om hon bara hade en dålig dag eller om det beror på att hon kanske är mera känslig om hon nu är dräktig.

Kram

Ann-Margret o Vinja sa...

Usch vad tråkigt med en massa snö :( Man vill ju ha vår nu :)

Men vilka puckade människor det finns....Bara släppa fram sin hund bara för du har tikar...Nästa gång får du säga att det är bägge sorterna och dom även har löss så kanske dom håller ordning på sina hundar ;)

Vissa människor skulle verkligen inte ha nån hund, och oftast dom "fel" ras också.

Vinja brukar inte bry sig om så mycke när det regnar och snöar normalt. Vet inte om hon bara hade en dålig dag eller om det beror på att hon kanske är mera känslig om hon nu är dräktig.

Kram

Ann-Margret o Vinja sa...

Hoppsan, hur kunde det komma in 2 ggr.....

Sofie sa...

Ja ibland vet man inte med blogger Ann-Margret :)