torsdag 19 april 2012

Dagens promenad med Astrid i skogen


Idag har vi gått på ett ställe för första gången i år och jag vet inte om vi gick nått där förra året heller. Jag har tyckt att det har varit lite jobbigt ibland att dra runt med tre kameler i skogen som alla inte hade samma vilja att följa med mig alltid utan skulle stanna och kolla in olika saker. Sedan är jag livrädd för ormar också. Men idag vågade jag mig ut :) Och idag hittade vi en trädstam över vägen. Tog ett tag innan jag fick upp Astrid på den som balansen inte vara att skryta med ;) Nått som vi måste träna på tror jag allt för det är ju en klätterhund egentligen som ska klara av sådant här när de jagar. 


Efter tre försöka så fick vi till ett rätt bra kort också på hopp över stammen. Fick ett till som hade varit bra men det stora problemet är att det är suddigt ;) Astrid tyckte att det var roligt att hoppa lite och få lite godis. Igår letade hon godis i ett träd som var en helt ny erfarenhet för henne. Mycket märkligt sa hon.


En ja vad är det för fågel hittade vi i skogen som satt där på marken. Kände inte så helt rätt om jag ska vara ärlig så jag funderar om den mådde så bra. Den flög i alla fall iväg efter en stund. En fågelkompis satt och ropade i ett träd åt den. Kaja kan det vara en sådan. Den var rätt stor.


Astrid spanar i kajan. I skogen är jag tvungen att ha sele på henne nu för tiden som hon är väldigt pigg och drar som värsta draghunden ibland. Men hon är allt bra fin i rosa och lila min lilla Astrid.



3 kommentarer:

Hanna aka Lilla My sa...

Det är en kråka. Har hela frysen full med sådana nämligen ;)

Asta och Iris sa...

Kråkor gillar att retas ska du veta. Den där filuren kan ha suttit där för att dra uppmärksamheten från boet (ungarna) eller för att den var Säters största retsticka.

Sofie sa...

Tack Hanna då vet jag till nästa gång :) Ja det var nog säters största retsticka och kanske hade de även ungar någonstans som de var lite märkliga