söndag 8 april 2012

Härlig promenad i solen


Idag har vi tagit en härlig promenad på sjukhusområdet. Lugnt och sansat så  inte Astrid skulle bli trött. Kameran var också med som ni kan se. Synd nog så satte jag inte på det större objektivet fast jag tänkte att jag skulle göra det. Så alla fågelkort blev inte alls bra. Himla synd som det var både kanadagäss, änder och svanar ute och gled runt.


Anka strosar runt i sjökanten

 Duo nosning på nått som luktar gott


 På vissa ställen låg det ett tunt täcke av is på sjön. Ser ni att det ligger framför båtarna


 Vi hittade en fågelholk till Rudi ;) Han samlar ju på sådana


Ett vackert svanpar som jag jag inte kom närmare än så här...så irriterande


Anka spanar på svanarna


Astrid också


Sedan fick Astrid nått spel och ville springa fort fort efter någon spännande doft ;) Snygg stil va. Astrid är så smal så hon måste ha täcke på sig för annars så fryser hon pruppiluppan.

8 kommentarer:

Yvonne L sa...

Härligt för Astrid att vara tillbaka hemma igen och promenera i sina vanliga omgivningar. Måste vara skönt för henne att känna sig pigg också!

Arlo sa...

Tack för holken, den snor jag :-)
Mysig promenad vid sjö och vita örnar. Ha en fin påskdag!

Cajsa och Ozzy sa...

Vilken härlig promenad! =)

Ann-Margret o Vinja sa...

Skönt med en promenad i solen med flickorna. Här har det också varit kanon väder o är det fortfarande :-) .
Svårt det där att välja objektiv när man ska ut så ja är verkligen super nöjd med mitt nya ja köpte.

Kram

Quila o Ronja sa...

Vad skönt att kunna ta en härlig promenad i solen igen. Härliga bilder!
Kramar

Grabbarna boys sa...

Underbar promenad!!
Vovo kram!

Jasmine sa...

Så vackert där är! Verkligen superfint!
Astrids täcke är jättefint! (jag gillar ju camoflage)

Lyckopiller sa...

Åh så glad jag blev när jag läste att hon är bättre och piggare. Blev själv lite tårögd faktiskt.