måndag 6 juni 2011

Våran dag i lite bilder

Älskade kamel mår än inte riktigt bra men mycket bättre. Det spritter riktigt i benen och hon kan inte låta bli att ibland ta några härliga ordentliga galoppsprång. Hon hostar fortfarande men jag tycker att det är mindre och ingen feber. Så det känns hoppfullt men det verkar ta tid. Det känns dock lite synd som det är en månadskarens efter hostan har upphört. Börjar bli lite nervös inför specialen tex. Springandet är i alla fall över för i år. Jag tänker inte anstränga henne så i onödan. Nya tag nästa år med pigga fräscha lungor.


Tvångskramat katterna lite och knäppt kort själv. Jag och Mulis har ju här ungefär samma min :) Lika snygga med andra ord


Här är Iris. Synd att det blev så dålig fokus på henne för annars var det en rätt cool bild. Men jag får väl lära mig photoshopa lite.


Idag skulle jag och Maya och Astrid ha tävlat rallylydnad här i Säter. Men jag åkte och kollade i alla fall och vinnaren var ekipaget på bilden. Kommer inte ihåg vad de hade för namn men de var jätteduktiga. Hon fick 98 poäng så de var verkligen ett bra par. Hunden var bara lite över 2 år också så de får nog en bra framtid tillsammans.



6 kommentarer:

Quila o Ronja sa...

Åh, vilken tid det tar.....hoppas nu att hon blir bättre o bättre för varje dag.
Förstår att det spritter i henne ;-)
Kram

Zallek - Kellaz sa...

Vad tråkigt att behöva ställa in alla aktiviteter och tävlingar såhär mitt i högsäsong. Hoppas hon blir helt frisk snart.

Zara är rätt och slätt en hybrid!

Arlo sa...

Ja, det kan bli en lång konvalecens när lungorna är inblandade. Huvudsaken är ju att det går åt rätt håll!

Ann-Margret o Vinja sa...

Vad skönt att det börjar bli lite bättre med hostan :) Håller tummarna det blir helt bra snabbt :)

Lilla kamelen ser ut att ha skönt på filten :)
Vilka söta katter du har :)

Sandra sa...

stackars liten...hoppas hon snart blir helt bra igen.

ps snygg du är i håret!...I like!

Christina Klosterberg sa...

Det jobbiga med kennelhosta är att det tar bort så mycket av tiden. Trots allt så kan man göra mycket hemma, även om det inte är det man tänkt. SÅ söta ni är - du och katten!