tisdag 14 juni 2011

Här händer det grejer

Vad har jag gjort hahaha. Ni kan inte tänka er vilket äventyr jag och Maya ska ut på och skämma ut oss eller så förvånar vi alla :) För exakt 2 minuter sedan anmälde jag mig och Maya till Faluns lydnadsprov i klass 1. Vad har vi gett oss in på haha, men det ska bli så roligt. Nu har jag verkligen nått att träna inför :) jag kan behöva göra så här för att få ett mål att sträva efter. Men jag är inte orolig igentligen. Maya kan alla momenten utom apporten men den struntar vi i för det är ingen idee. Hon gillar inte att bära och på den korta tiden som är kvar så nollar vi den. Det finns annat vi behöver träna på.

Jag och Maya har tävlat en gång när hon var 1 ½ år och det var ingen sensation men helt klart lärorikt. Maya lägg still på platsliggningen i exakt 1,52 sekunder sedan tog springet i benen över. På den tiden gick man både fritt följ och linförighet och det fria följet klarade vi nästan men så kom springet i benen igen när vi var typ 6 meter från avslut. Ja sedan sprang hon ner till sjön och mumsade lite andskit. Ja sedan bröt vi det var lixom ingen ide att jaga en hund vid varje moment :) Fick i alla fall bra kritik från tävlingsdomaren. Men sedan har vi inte tävlat nått mer men nu är det dax alltså 7 år senare.

Nej men gud så spännade det ska bli. Nu ska vi träna, träna, träna på det fria följet och uthålligheten för den är det lite tunnt med. Det andra är jag inte så orolig för :)


4 kommentarer:

Cajsa och Ozzy sa...

När e tävlingen? Man kanske får följa med o hejja=)

Arlo sa...

Ja, när är den? Hur lång tid har ni på er att träna? Jätteroligt initiativ att prova på igen efter så långt uppehåll! Kul! Vi önksar er lycka till!

Quila o Ronja sa...

Hahaha, jag skrattar ihjäl mig. Du är rolig du ;-) Det är ju precis så här det ska vara. ROLIGT!
Jag hejar på er såklart!
"Sjömonster"!!! Det var en bra beskrivning på vattentokiga vovvar :-)
Kram på dig

Anna Rasmussen sa...

Faraoner behöver nog ett par år på nacken för att vara koncentrerade nog på tävling, så inte springet tar över ;)

Roligt att ni ska tävla!