onsdag 15 juni 2011

Uppsättning och bus

Har provat att slå upp mitt tält som jag aldrig har sovit i men funderar att använd det på specialen. Jag är en sådan som gillar att tälta men det har inte blivit nått på flera år. Trodde att tältet skulle vara jättelitet inuti men det var faktiskt helt ok och massor med plats för mig och två kameler. Ja den äldsta kamelen vill nog inte tälta. Alldeles för kallt för henne :)


Monsterkatterna var också mycket intresserade av tältet men helt ville en stå på utsidan och en på insidan så de kunde puckla på varandra. Måste jag berätta att de åkt ur tältet illa kvickt för att stängas igen. Vill ju inte att de har sönder det så här på premiär upp sättningen :)


Sedan röjde kamelerna Astrid och Maya skiten ur gården om man får vara lite ful i munnen :) Anka sprang med lite i början men sedan stod hon och ville bli klappad av mig i stället. Hon känner sina egna begränsningar och det är ju jättebra så man slipper hålla i henne. Men som tur är röjer hon inte på utan springer i sin takt men det kan inte vara så kul att bli frånspringen hela tiden när hon inte hänger med.


Nu tar vi i och sätter fart. Det går fort från stillatående och det är svårt att hinna med med kameran när de är så nära.


Kom igen nu då morsan. Maysan är den längst bort




Nu hängde jag inte med riktigt. Astrid styr farten med svansen




Var ska du ta vägen nu då?


Klicka på bilden så ni får se Astrids min. Tror hon blundade med ena ögat sötingen. Höga språng blir det ibland också. De låter väldigt mycket när de leker och skäller


Det här tycker jag blev en härlig bild som det hade kunnat varit en bild med en hund och flera ben :)


Nu styr Maya med svansen :) längst bort


Två fina rumpor


Maya kamel har fått galna kosjukan


Nu han jag inte med igen


Smärt kamel kan man tro


Men förvandlades till en flodhäst. Lite motion när man är helt friskförklarad kan inte sitta helt fel. Eller massor med motion rättare sagt. En liten tjockis med andra ord


Efteråt lite vatten tillsammans. Kolla in Mayas tunga. Här ser man ju verkligen hur hunden viker tunga bakåt för att få i sig vattnet och inte framåt som jag alltid har trott.


Även Mulis blev törstig av att titta på när kamelerna lekte. Eller var den en kamel och en flodhäst?


Ja det var så här vattnet intogs. Varför dricka normalt ?



Inga kommentarer: