torsdag 9 juni 2011

Hur hade ni gjort

Har en fundering över Astrids kommande röntgning av lungorna. Jag funderar var jag ska göra återbesöket. Hon var ju inlagd på Strömsholm och de har plåtarna på hennes lungor. Men till Strömsholm har jag nästan två timmars biltid. Så nu funderar jag om jag ska göra återbesöket på Falu djursjukhus som vi har ungefär 40 minuter till men de har ju inte träffat henne när hon var dålig.


Så hur hade ni gjort. Åkt dit hon var inlagd eller åka till djursjukhuset som ligger närmare? Jag tänker så här att är plåtarna bra så gör det inget var hon är röntgad. Men är plåtarna inte bra så kan de inte jämnföra med de gamla plåtarna. Hmm tycker att det är lite knivigt. BTW hon mår mycket bättre och dets spriter verkligen i kamelbenen.


Men jag är tacksam om ni vill svara hur ni hade gjort. Går det inte att kommentera gör det som anonym :) för det går nog

Uppdatering: Strömsholm skulle skicka en kopia på journalen till Falun och även plåtarna. Det kostade inget extra. Vilken tur att jag ringde. Tack alla ni som har svarat. Nu sak jag bara försöka få tag på Falun också de vägrar att svara i telefonen idag.


5 kommentarer:

Akilles sa...

Du har inte hört med dom om de kan skicka plåtarna från Falu djursjukhus till Strömsholm ifall de inte skulle vara okej så de kan jämföra? Jag hade nog åkt till Falu, för de kan väll säkert säga om det ser bra eller dåligt ut om du förstår hur jag menar :) men ändå ett svårt val kan jag tänka mig! Skönt att hon är mkt bättre iallafall :) Kram!

Anonym sa...

Be att få plåtarna skickade till falun, så skulle jag ha gjort.

Ann-Margret o Vinja sa...

Kan förstå du inte har lust sitta åka 2 timmar för en röntgen. Jag skulle nog rådfrågat dom på Strömsholm hur dom tycker. Det borde ju finnas en möjlighet att Falu djursjukhus kan skicka bilderna till Strömsholm för avläsning där och dom kan jämföra bilderna.
Eller tvärtom att Stömsholm skickar bilderna till Falu djursjukhus. Borde gå vilket som för dom är väl så morderna bägge 2 att dom har den tekniken att dom kan maila.

Även om du kanske skulle få betala för den tjänsten så blir det säkert billigare än att åka.

Hoppas du kommer på nån bra lösning.

Ha det så bra och sköt om dig och kamelerna i värmen.

Arlo sa...

Lite sent, men jag skulle ha svarat som de andra. Det är klart att vettarna måste samarbeta med varandra!
Håller tummar att allt är bra nu!

Tassintryck sa...

Lite sent svar men jag hade gjort som du redan gjort. Tror många gör så och det är ju inga problem att sända över bilderna så man kan jämföra. Vad kul att höra att hon mår bättre!!!!!!!!!!!!!
kram från mig
/maria