onsdag 1 juni 2011

Svar på två frågor från en läsare

Har fått två frågor av en läsare som jag tänker svara på här :) Tänkte först svara i läsarens blogg men den var skyddad så jag svarar här i stället och jag hoppas att det går lika bra. :))

Första frågan var hur man får dit sidor som jag har som flikar om mig, hundarna, resultat osv. Jo så här tror jag att det är. Rätta mig någon om jag har fel men jag ser ju inte riktigt hur det ska se ut om man inte har några. Men du väljer att skapa ett nytt inlägg. Så får du upp flikarna inlägg, kommentarer, inställningar, design mm. Om du väljer fliken inlägg så står det under den nytt inlägg och till höger redigera inlägg och sedan lägg till sidor. Tror jag. För mig som har sidor står det redigera sidor. Så går du in på lägg till sidor och skapar nya.

Andra frågan var hur jag har lagt till att kryssa i om man tycker att inlägget är intressant, kul eller ett bra tips. Då går du på först instrumentpanelen och väljer design. När design sidan kommer upp väljer du att redigera blogginlägg. Ja där man skriver i vanliga fall. Då kommer det upp en ny ruta där du kan välja att kryssa i om du vill ha reaktioner. Den finns under snabbredigeringrutan och där skapar du vilka reaktioner du vill ha.

Jag hoppas att du förstod vad jag menade annars får du fråga igen :)) så försöker jag förklara bättre.

1 kommentar:

Marta sa...

Hej! Jag har nu uppdaterat bloggen.

Men ni ska ha det så bra i lång ledighet!

mvh marta