lördag 4 juni 2011

Hemma igen

Igår em åkte jag tillbaka till Strömsholm för att hämta hem kamelen. Hon var så lycklig över att få träffa sin matte igen. Matte fick faktiskt en tår i ögat också i stunden. Febern hade försvunnit så nu är det vård på hemmaplan som gäller. Tre olika mediciner om dagen och halva tabletter hit och dit :) var riktigt snurrig ett tag över vad som var vad i morse. Återbesök om tio dagar för att kolla lungorna igen. Så nu är det lugna dagar framöver med lite spring och återhämtning.

Nu får hundarna fortsätta att vila inne jag går ut till hängmattan.

8 kommentarer:

Rudi o matten sa...

Åh, så skönt! Nu får ni vila er i form tillsammans!

Quila o Ronja sa...

Åh, vad skönt att hon är hemma igen. tror jag det, att hon blev lycklig över att träffa dig igen. Hoppas nu att hon återhämtar sig bra. Var det lunginflammation?
Ha det gott i hängmattan =)
Kram

Zallek - Kellaz sa...

Vad skönt att hon är hemma igen. Stackars Astrid.

Quila o Ronja sa...

Sv. Skönt att det går åt rätt håll.
Neej, det är inte helt enkelt att få till en kommentar :-( Hoppas det snart ordnar till sig.
Kram

Quila o Ronja sa...

Sv. Kameran är ALLTID med, hihi. Man vet ju aldrig om det dyker upp något :0 Nu är vi precis hemkomna efter att hundarna fått ett välbehövligt dopp, med massor av simträning. Man får liksom vända på dygnet :-)
I morgon har vi utställning här, så jag ska åka dit utan hundar. Vi skulle ju vait i Turkiet nu.....så ingen är anmäld.
Kram
(Va bra att du också ändrat kommentarsvyn!)

Ann-Margret o Vinja sa...

Vad skönt att Astrid är hemma igen :) Hoppas hon blir ordentligt frisk nu.

Vad tokigt att det är så dåligt skyltat dit :( Jag tänker ju inte på det då jag hittar ändå ;)

Om du har lust så kan du väl säga till vilken dag och tid du ska tillbaka till Strömsholm. Om jag är ledig och kan så skulle jag gärna susa över så får man träffa er på riktigt :)
Om du själv vill det förstås??

Då kunde jag ju få lite kameler i min blogg också ;)

Cajsa och Ozzy sa...

Åh va skönt att hon är hemma igen! Pyssla om henne rejält nu!=)

Tassintryck sa...

vad skönt!!! Det är så jobbigt när de blir sjuka. Glad att kamelen mår bättre och nu får ni vila upp er ordentligt! En puss från mig också ;-)
kram från mig
/maria