onsdag 20 juli 2011

Idag ingen pannkaka :))

Nyss hemkommen från Sala och lydnadsprovet i lydnadsklass 1. En kort resume för jag är dödens trötter och ska bada en hund innan läggdax :)


Kom fram och Maysan kändes inte alls ok. Gick där och hängde och tyckte nog att hela situationen var hemsk som matte var konstig "nervös kallas det" Men ingen panik att vilja in i bilen så det kändes helt ok. Men vi jobbade på och tillslut med hjälp av bacon, promenad, kärlek och bus så var hon nästan sig själv. I lottningen blev vi startnr 3 vilket jag tyckte var toppen. Älska tidiga starter så jag kan slappna av sedan.


Så vad slutade vi då på jo på 108 poäng efter att ha avsagt oss platsliggningen och apporteringen. Mycket nöjd är jag och Maysan med tror jag. Känns bra att få ett tredjepris :)) Fick fina komenterer av domaren som tyckte att jag gjorde ett bra jobb med faraohunden. Gav även lite tips och det är alltid uppskattat. Nu ska jag duscha och hoppa i sängen som jag ska börja jobba tidigt. Men en mycket lyckad kväll.



6 kommentarer:

Quila o Ronja sa...

Vad kul!!! Tror jag det, att både du och Maysan är nöjda. Vilken trevlig domare!! Antar att det inte brukar vara så?
Hur går det med tältet? Och "kattfan"? Hihi
Kram

Ann-Margret o Vinja sa...

Vad kul att ni kunde genomföra hela tävlingen denna gång :) Du ska se det kommer gå bättre och bättre för varje tävling :)

Zallek - Kellaz sa...

Tjoho! Vad kul!

Arlo sa...

Bravo! Grattis! Vi gillar startnummer ett eller två mest, men tre är också bra!

Christina Klosterberg sa...

Du är så klok som tävlar för att träna upp ert självförtroende och skapa en mer autentisk situation. Klokt att du avsa dig moment som kan skapa problem och stress. Jag tycker du ska vara jättenöjd!

Anna sa...

Fasiken vad du är duktig!!! :) Från mig och mitt tokiga orkangäng-i-rött får du massor av pluss i kanten, även för det snygga parklasstränandet! Ska bli kul att se det live på söndag!