söndag 24 juli 2011

Bästa Par :))))

Idag har vi spenderat hela dagen i Västerås på mälarcampingen. Där har under några år vinthundsklubbens stora special arrangerats. Idag var det faraohundsspecial och Astrid och Maya var anmälda. Dagen började inte så bra när jag kom till Västerås och det kom ner sådant där äckligt duggregn som gör en blött på ett kick. Själv hade jag inte packat min regnjacka men tänkte i god tro att kamelerna hade ju sina täcken. Men efter att ha kollat lite på sätet bredvid mig så ser jag att de inte är med och kommer på att de hänger på räcket hemma. Så där sitter jag med inga regnkläder :( smart matte ;)

Som tur var så slutade det att regna innan vi kom fram till campingen och snälla Eva Olofsson på plats lånade ut ett täcke till Maya som är känsligast mot kyla. Tusen tack Eva. Tusen tack också Lil och Jennys som lät mig ställa en bur i deras tält.

Så hur gick det då jo. Astrid fick exellent med ck och placerade sig som 4 i championklassen av 5. Maya blev 2 i veteranklassen av 2 med exellent. Så hon fick inte tävla vidare men det gjorde inget hon var så fin ändå och superglad. Så ingen placering i dag heller.

Sedan blev det parklass, tror att fyra par var anmälda och där slog Maya och Astrid till och tog hem segern. De hade varit väldigt samspelta sa domaren sedan och snygga tillsammans. Jag är så glad över att vi vann parklassen. Mina fina kameler som kan springa fint och snällt tillsammans.

Nu är kamelerna trötta och i morgon har vi sovmorgon. Även kamelmatten är trött och funderar var kattfan är. Måste nog leta reda på den.


12 kommentarer:

Arlo sa...

Grattis till snyggaste och mest samspelta paret med matte!

becca & olga sa...

Grattis till 1a priset i parklass :)

Ann-Margret o Vinja sa...

Vad kul att ni vann par klassen. JÄTTE GRATTIS till dig och dina duktiga kameler :)

Vilken tur du fick låna ett täcke till Maya som är frusen.

Låter skönt med lite sovmorgon för dig och tjejerna.

Tassintryck sa...

Snygg bild på er. De är så vackra dina vovvar!
SV: Jag köpte den genom en kompis som tog hem den direkt från leverantören som i detta fall vara Kruuse. När jag googlade så fick jag bla upp på Back on Track och även denna länk: http://www.vipdog.se/buster-memory-foam-badd/327-0
De är ganska dyra men jag fick köpa till ett bättre pris som tur var. Trudi gillar att ligga i den och det är klart att äldst går först. Hon är ju runt 14 och har nog en del krämpor och stelhet som en sån här madrass underlättar lite :-). Kram från mig
/maria

Quila o Ronja sa...

Åh, vad roligt!!! Grattis till dina snyggingar :-)(Och till dig med, så klart)
Sv. Tänkte skriva lite mera ingående om draget, klasserna och poängen. 110 poäng är max i allmändraget. (Det hade jag ju skrivit, jöööö) Så jag är supernöjd efter denna helg ;-)
Kram

Quila o Ronja sa...

Sa jag tack??? För grattis? Om inte, så tack ;-)

Hanna aka Lilla My sa...

Grattis till vinsten och fina resultat!

Nina sa...

Grattis till bra resultat! Vad kul!

Christina Klosterberg sa...

GRATTIS! Vad duktiga ni varit!

Sandra sa...

GRATTIS

Zallek - Kellaz sa...

Grattis i massor!

Fin header också. ;)

Mirre - Fotograferande hundtoka sa...

Grattis ni är jätteduktiga =D