onsdag 6 juli 2011

herregud vilken tävling

Så idag har vi debuterat i lydnadsklass 1 igen med 6 år sedan förra tävlingen. Idag hann vi några flera moment än förra gången innan vi fick bryta.

Jag märkte på en gång jag tog ut Maya ur bilen att det var bäddat för missär. Hon la snabbt till med stilen det är flugor här jag vill in i bilen igen vi åker hem :( Det var väldigt svårt att få någon kontakt med henne då det bara kretsar tankar som bort bort från dessa flygfän. Jag försökte peppa henne med korv och klickern men det var nästan lönlöst då hon totalt avskärmar sig från kontakt när hon hamnar i lite stress.

Vi valde att avstå platsliggningen och hon hade aldrig legat kvar med dessa fobitankar. Tandvisningen gick nog bra såg aldrig några poäng.

Linförigheten blev en nolla då hon inte gick många steg fot. Varje gång vi böt riktning mot bilen gick hon en halv meter framför och sedan gjorde hon inte bra halter alls.

Läggandet under gång blev en nolla då hon sprang upp från läggandet.

Inkallningen blev en femma då hon fick kallas in 2 gånger och satt sig jättesnett.

Sedan fick Maya nog. Under ställandet så bestämde hon sig för att söka skydd och sprang av planen och försvann. Så jag sa att jaha nu får vi väl bryta då till tävlingsledaren.

Hade ingen aning om var hon tog vägen men en dam kom ut från klubbstugan med Maya då hon hade rusat in där.

Klart jag är besviken men vad ska jag göra. Hon har verkligen fobi för flugor. Men det var tråkigt att hon inte kunde visa upp vad duktig hon är. Men nu är det nya tag till Falun om två veckor och myggmedel ska införskaffas. Har också bestämt mig för att ta tag i Astrid då hon i alla fall inte har några fobier.

6 kommentarer:

Britt Marie o Rudi sa...

Synd, men sånt händer! Vi fick bryta vår senaste tävling också p g a noll kontakt mellen mig och Rudi.
Lycka till nästa försök!

Ann-Margret o Vinja sa...

Men attans otur då att hon skulle få flugfobi just den dan ni tävla :( Håller tummarna det går bättre nästa gång :)

Quila o Ronja sa...

Det som såg så lovande ut på filmen ;-) Attans flugor :-( Vår Quila har lite av dom takterna också....jaga flugor.
Klart vi håller alla tummar o tassar vi har.
Kram på dig

Lyckopiller sa...

Hoppsan...men nu går det nog bättre nästa gång!

Marta sa...

Hoppas det går bättre nästa gång!

Boubou sa...

Dumma flugor! Vi håller tummar och tassar för nästa gång!