lördag 15 maj 2010

Varmt varmt

Idag är det väldigt varmt. Tänk att det kan skifta så i temperatur dag till dag. Även fast det är varmt så bestämde jag mig för att ta en långpromenad med kamelerna. Vi tog en tur runt lerviken. Vet inte hur långt det är men vi gick i bra takt i ca 1,5 timme. Då hade kamelerna skvalkat benen i sjön och druckigt i små bäckar. Väl inne i staden igen var svansarna så där härligt avspända och vajade i takt med stegen. Tror att de var väldigt nöjda med promenaden. Nu ligger de utslagna i vardagsrummet. Maya är trött men Astrid ser ut som hon skulle kunna hålla lite låda på balkongen.

Jag fick föresten skäll eller nått när vi kom hem. Mulis bara skrek ut en klagosång vid mina fötter. Kan det vara för att jag har varit borta. Hon verkar väldigt fäst vid sin matte. Nu ska vi klä på Iris och gå ut på gården i sele :)

Inga kommentarer: