söndag 23 maj 2010

Regnig dag

Idag regnar det så det står härliga till. Astrid vägrade att kissa i morse när jag tvingade ut dem på gården. Hon riktigt vägrade och stod där och hängde med huvudet i regnet. Så jag fick ju släppa in henne ändå. Hon kissade sedan riktigt länge på promenaden. Knäppa hund. Maya såg ut som att hon hade varit med matte på fest. Hon och jag såg lika slitna ut på promenaden. Hon hatar regn och jag är trött trött. Nu funderar jag om vi ska bädda ner oss någonstans och bara mysa och sova en snutt. Fast jag får nog sitta kvar här ett tag till som Mulis har parkerat på halva min överkropp.

Annars har jag plockat 3 fästingar på Doris idag. Alla satt vid halsbandet. Tre fästingar har jag nog aldrig tagit på henne på en dag. Så det känns som det är många fästingar i år.

Har ni plockat många fästingar redan på era djur. Hundarna har ännu inte haft någon.

1 kommentar:

Josefin sa...

Plockade 5 krypandes på Akilles igår på en och samma gång, helt hopplöst! och två som hade satt sig plocade jag för ett par veckor sen. Hemska odjur!