lördag 29 maj 2010

Uppe med tuppen

Det är inte varje dag man frivilligt ställer klockan på 05 för att gå upp och mata hundarna. Men idag är det en speciell dag. Idag är det en LC dag och på hemmaplan. Kan det bli bättre nej jag tror faktiskt inte det. Dock känns vädret lite svajigt då det duggar ute men vi får väl se vad dagen bjuder på. Nu är de matade i alla fall och sover gott med mätta magar. Jag ska själv slänga i mig lite frukost snart och ta en längre promenad för att väcka upp de pigga benen. Både på mig och hundarna.

Idag ska bara Astrid tävla och de andra får vara kvar hemma. Åker hem en stund efter första loppet för att mysa med de andra. Blir vädret inte allt för varm eller jag kan få slänga in dem i någon bil där det finns bur eller galler när vi tävlar så tar jag med mig dem tillbaka. Så vi alla kan mysa tillsammans :) Mitt galler har inte kommit än vad jag vet.

Nej nu börjar det bli dax att sätta fart. Hoppas att alla ni också får en spännade lördag :) Ska försöka uppdatera i kväll om hur det har gått.

Inga kommentarer: