söndag 19 april 2009

Vilken härlig söndag

Idag på förmiddagen åkte jag och hundarna till Norberg och tränade LC. Även Johanna följde med och förevigade fm med att knäppa kort. Superkul med sällskap det är jag inte van med. Får väll följa med Johanna och kasta lite fåglar och kolla in hennes jaktträning. Men nu kan jag vara lugn för Astrid sprang jättebra och stannade vid trasan. Maya såg ut att vara pigg och alert och det roliga var att hon la sig bredvid trasan och vaktade den efter att hon hade tagit den. Nu känner jag mig verkligen laddad inför Bråviken det ska bli så jäkla kul. Det var även jättekul att se Ankans bror Bengt som inte var ett dugg vit om nosen. Sen var det såklart roligt att släppa både Anka och Astrid mot Bobbo som de kommer att tävla tillsammans. Man måste ju kolla in sina konkurrenter. Även Setech var där och provade på att springa för första gången i sitt liv. Han gjorde det galant. Matte Carina och hajen fick blodad tand. Helt rätt för det är en jättekul sport ifall man har faraohund. En av de som var med och hade hand om träningen tyckte att Carina skulle köra sin hund utan halsband. Nej det ska hon inte sa jag lite surt. Han har väll aldrig släppt en faraohund man vill ha ett halsband. Släppa en galen faraohund utan halsband nej tack.

Maya hemma på gården efter träningen. Hon står och myser i solen.

Fina fina Astrid

Först låg Maya och Astrid på filten

Sen kom Ankan och trängde sig in imellan.

Sedan vände Astrid på sig så hon och Ankan låg åt samma håll. De gillar varandra. :)

Även Mulis var ute och svingade sina lurviga ben i solen.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Underbara bilder :) Vilket gäng du har!!

Emelie sa...

vad kul att det gick så bra idag! älskar bilden med alla tjejer på filten, ankan är ju så skön!

Johanna, Hilda & Edda sa...

Haha sköna bilder på filten :D

Annakarin @ Mathias.W sa...

Vilka härliga bilder på dina flickor!

Helena sa...

Vilka roliga och härliga bilder! :-)

Kram