söndag 26 april 2009

Så lycklig :)

Vi tog CERT CERT CERT idag i Rocklunda. Astrid är en champion i fantasin. Vi har ju nu tre SKK Cert men inget från svenska vinthundklubben så vårat riktiga championat lär vänta på sig. Men jag är så lycklig för nu var hon verkligen sammarbets villig och jag såg direkt att våran lilla träning har gett resultat. Nu blir det mer träning. Även supertack till Anna Larsson som hjälpte oss idag och kollade när vi sprang. Tack för tipsen. Vi slutade sedan som BT-5 och jag är jätteglad för resultatet som alla framför var fina championtikar.

Jag är som sagt väldigt glad som jag trodde att Ray Lindholm inte skulle gilla min lilla tjej. Bilden på pärlan är inte den bästa men som vanligt är det svårt att knäppa och ställa själv ;) Söt är hon ivarjefall. Nästa utställning blir utomhus och det känns underbart.

11 kommentarer:

Sofi sa...

Grattis till certet och visst fick vi en toppen avslutning på innomhus säsongen, Själv är jag så stolt över Heba och Neos kritik, och självklart Setesh också. De sköter sig helt ok för att vara "små" vilda faraoner.

Norbergarna sa...

Jättegrattis till din superdonna!!!

Emelie sa...

Grattis!! Visste att det inte skulle dröja så länge innan hon tog det tredje certet! nu är det bara att vänta på vinthundscertet.

Annakarin @ Mathias.W sa...

Grattis Sofie till "sista certet" och en nästan nybakad Champinjon, så typiskt att de gjort om reglerna, men snart trillar Svvk certet in var så säker!

Helena sa...

Vad roligt! Grattis! Ser fram emot att få höra muntlig rapport.

Kram

Maria Mel sa...

Grattis till dom fiina resultaten!
Väldigt söt bild på snäckan, älskar uppsynen, tycks säga "färdig snart?"

Anonym sa...

Wow vakul!! ...stort grattis :) //

Anna G sa...

Grattis!! Lär inte dröja så länge innan SvVK certet kommer oxå. Så töntig regel. Hade varit skillnad om man var garanterad en rasexpert på varje SvVK utställning.

Hurra för Astrid iallafall :)

Jenny sa...

Grattis!
Snygga hundar ska ta cert! Nu är det bara det där förbaskade vinthundscertet kvar. Måste även prata klart om piteå, snart går anmälningstiden ut. :p
Kram

Cattis sa...

Grattis från oss!

Ann-Sofie sa...

Stort grattis! Vilken dröm! :-)