torsdag 23 april 2009

Gamla bilder från Åkersbergas rundbana

År 2006 så var det en liten rundbanetävling på Åkerskanal i Stockholm. Den kallades för vinthundskappet. Det var meningen att det skulle vara en tävling till året efter men det blev aldrig någon. Väldigt synd som det var mycket uppskattat. Alla hundar sprang inte som man ville. Några italienare sprang åt fel håll och lockade till mycke skratt. Man fick uppmuntra sina egna hundar genom att springa efter sidan om man behövde. Anka var med och testade Maya var under den tiden dräktig så hon fick vila i bilen. Ankan blev nog allas lite favorit som hon sprang så himla sakta. När Alexandras hund Saga hade gått i mål hade Anka halva loppet kvar. Hon hade ingen trasa och springa efter och stod en stund och funderade hur hon skulle göra. Hoppade lite på bakbenen och kollade in läget som en äkta faraohund. Efter mycket peppning och glada rop och kom igen från mig så sprang hon vidare efter banan. På rakstreckan till målet så sprang även jag för att peppa min hund. Hon tyckte att det var jättekul. Helt fantastiskt var det ivarjefall att se att hon sprang utan triggning från trasan och bara efter glada peppningar från oss.

Anka kollar in släpharen. vi körde med fria släpp utan startbox som inte alla var tränade till det.

Ankan i slutspurten med mig springades också bredvid. Tur att inte jag var med på bild. :)

2 kommentarer:

Norbergarna sa...

hihi helt strålande härlig attityd=)
Hänger jättegärna på om ni ska till Örebro nån gång! Vore så humla roligt att testa=)))Jag menar att själv få springa runt där=)

Norbergarna sa...

..tror faktiskt att jag har en släng av "analfabeti"
Jag menar vad är "humla roligt"...?